Jump to content

It's time to ditch Skype and TeamSpeak, join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q

Recommended Posts

Bij deze ook ineens een fotoboekje van mijn (FS19) farm's met een beetje verhaal erbij...

Geniet ervan....

FARM: Greenwhich Valley
STORY: Starten met €1000 en zo een boerderij en machines aankopen. Deze eerste foto's zijn van de early stages, na wat loonwerk (missies) heb ik mezelf al wat land en een kleine trekker gekocht.

https://ibb.co/yXY0JT6
https://ibb.co/MCMngz8
https://ibb.co/WfXGSn6

2019-10-20-1.png

2019-10-20-2.png

2019-10-20.png

De fundamenten van de boerderij zijn een feit.

Voorlopig heb ik enkele goedkope houten schuurtjes opgetrokken. De trekker er mijn eerste werktuigen staan droog en ik kan ook het hooi voor de aankomende schapen al stockeren. 

In een volgende fase zal een een bunkersilo en een grotere schuur bijkomen. Daarna kunnen we ons richten op een groter stuk land.
...Het hooi op deze foto's is al van een nieuwe oogst tov mijn eerdere foto's 😉

2019-10-22.png

2019-10-23.png

2019-10-26-kopie.png

2019-10-26-1-kopie.png

2019-10-26-2-kopie.png

2019-10-27-kopie.png

2019-10-27-1-kopie.png

Een kleine wijziging in de plannen, de bunkersilo en de schuur moeten even wachten.

Na een lening van een slordige 170k en heel wat missies later hebben we de boerderij weer een flink stuk kunnen uitbreiden.

Tevens heb ik er een nieuw stuk land en een krachtigere trekker kunnen bijkopen. De eerste schaapjes hebben hun intrek genomen in de boerderij. Ook enkele kippen zullen eerstdaags hun intrede maken.

Ik heb alles ook ineens wat fraaier kunnen maken met behulp van heel wat "decoratie mods" die ik her en der vond.

Mijn nieuw stuk land is, zoals je op de minimap op de afbeeldingen kunt zien veld 119. Een agrarisch stuk grond waar ik waarschijnlijk aardappelen op zal oogsten.

2019-11-06-1.png

2019-11-06-2.png

2019-11-06-3.png

2019-11-06-4.png

2019-11-06.png

Nadat de schaapjes hun intrek hebben genomen was het tijd om de agrarische activiteiten wat op te voeren in voorbereiding van de komst van de kippen en nadien ook de koeien.

We hebben, mits een kleine extra lening een fikse uitbreiding kunnen bekomen.
Niet enkel een degelijke nieuwe trekker met voorlader was noodzakelijk (voor het verplaatsen van de wol etc.), ook een hele hoop nieuwe gebouwen, een silo, een eerste oogstmachine, een nieuw veld (veld 124) en nog wat extra werktuigen hebben hun intrede genomen. 

2019-11-08.png

2019-11-28-1.png

2019-11-28-2.png

2019-11-28-3.png

Grote wijzigingen zijn er niet aangebracht. Dit komt deels doordat we een deel van de lopende lening hebben terug betaald en deels omdat we aan het sparen zijn voor enkele duurdere aankopen. De opvallendste investering op deze foto is het kippenhok. De weide erachter zal later dienen als koeienweide. Daarvoor moet er naturlijk wel eerst ander grasland worden aangekocht voor het maken van hooi en grassen (voeder). Ook een grotere graandorser staat op de wishlist en m'n oog is al gevallen op een leuke Case...

To be continued...

Schermafdruk-2020-01-16-21-59-31.png

Schermafdruk-2020-01-16-22-00-55.png

Geteisterd door een ramp...
De hele storyline is verwijderd door een computercrash.

ik zal snel trachten de storyline te herconstrueren en dan pik ik de draad opnieuw op vanaf dat punt. Hopelijk lukt dit. Gelukkig heb ik al dit fotomateriaal nog om de boerderij zo accuraat mogelijk te reconstrueren.

Meer info over wat er gebeurd is; zie topic: