Jump to content

It's time to ditch Skype and TeamSpeak, join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q

Florian_Geyer

Verwijderen van een fixed object

Recommended Posts

Kan iemand me helpen met volgende vraag.

Ik speel momenteel op Greenwich valley. op deze map zijn heel wat velden van elkaar gescheiden door "bushes" (no collision). Ik kan er wel los doorheen rijden maar ik zou het leuker en realistischer vinden mocht ik deze deels kunnen verwijderen om er een doorgang in te maken waarin ik eventueel nadien een placeable poort kan plaatsen..

Alleen weet ik niet of dit mogelijk is en zo ja, hoe ik dit doe? Het gaat voor alle duidelijkheid niet over bomen, ik kan ze dus niet eventjes met de kettingzaag omver leggen.

Als er echt geen andere oplossingen zijn denk ik dat ik ze zal moeten omploegen door veldcreatie aan te zetten bij de ploeg en daarna met de platwals (rol) eroverheen om het geploegde stuk terug als niet bewerkbaar terrein te walsen...

Alvast bedankt voor alle andere ideeën en tips.

Flo!

Hmmm, ik heb de Editor gedownload maar het blijft Chinees voor mij... Ik heb er ook de tijd niet voor om me erin te verdiepen. Thans het lijkt me een leuke uitdaging.
Ik heb dan ook het grootste respect voor modders want zij maken FS tot iets nog veel beter dan wat Giants al ontwikkeld hebben.

Flo

eigenlijk heb je 2 opties. Een permante en en ingame.  Ingame is inderdaad via ploegen en allerhande methoden tot je doel geraken. Het andere is in de editor gaan en je map aanpassen, maar dat is niet makkelijk en maakt je map ook direct uniek zodat je ze niet op MP meer kan gebruiken.   

Bedankt voor de adviezen.
Desondanks ben ik er niet veel wijzer uit geworden hehe...

Ik heb wel zelf nog wat onderzoek gedaan en heb enkele leuke dingen ontdekt. Namelijk:

1. Wanneer je ploegt en er dan met de rol overgaat krijg je een geverfde ondergrond waar geen gras meer op groeit tenzij je het net voor het rollen nog vlug inzaait. Dit heb ik handig kunnen omzijlen door de "Wild gras" mod te gebruiken. Een mod die er automatisch voor zorgt dat er gras groeit daar waar je schilderd met gras.

2. Een andere mod, de Trex 600 kan makkelijk bomen, achtergebleven boomstompen en sommige bushes verwijderen. De huur of aankoop kost wel wat geld...
3. Tot slot zat ik nog met de issue van oa. muurtjes en hekwerk. Om hierin een doorgang te maken ken ik voorlopig alleen nog maar de weg langs de editor en daar ben ik helemaal niet goed in...  Nog even verder zoeken voor alternatieven hier...

Gr,
Flo!