Jump to content

It's time to ditch Skype and TeamSpeak, join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q

NL-MOD-20

Glossy verwijderen van voorwerp

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Wie weet hoe ik de glossy uitstraling kan verwijderen.

 

Ik wil met Blender gebouwen e.d. maken.

Dat is geen probleem en het aanpassen van de materials lukt ook.

Het voorwerp exporteren naar een i3D file gaat ook prima.

 

Als ik het voorwerp (voorbeeld de cube van blender) open met de Giants Editor krijg ik de glossy uitstraling.

Ik heb werkelijk alle films, beschrijvingen e.d. gezien op internet, maar hoe ik dit wegkrijg kan ik nergens vinden.

 

Hoop dat iemand een (zeer waarschijnlijk eenvoudige) oplossing weet voor dit probleem.

 

 

 

 42ced117b2467b470fbcdb04a62aa344.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je niet op 1-2-3, alle objecten in het spel zijn gebaseerd op metaal met de nieuwe engine. CorrectUv mappen, texturen maken en de bestanden in het correcte formaat zetten.  En eventueel kun je erna nog iets tweaken in de i3d zijn xml.  


ps je ze best een link naar een image bestand ,  zoals je in je post kunt lezen worden deze geweerd door het platform

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, ik ben inmiddels een stap verder.

 

Als ik met de begin kubus van Blender start zijn alle volgende toegevoegde objecten glossy.

Verwijder ik eerst de standaard kubus en neem een nieuwe, dan zijn alle volgende objecten vrij van deze glossy.

 

Deze glossy zie ik dus alleen terug in GE en niet in Blender.

Alle instellingen in Blender met elkaar vergeleken, maar ik zie nergens een verschil tussen beide "verschillende" objecten.

 

Wel zie ik nog steeds een soort schaduw op het object.

 

Heb werkelijk geen idee wat ik hiervan moet denken en of ik de enige ben met dit probleem.

Ben zeer benieuwd naar een reactie.

 

Blender Version 2.82.7

Giants Editor Version 8.2.2

NLD Exporter 2.8 / Material Selector 2.8

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent heel wat dingen door elkaar aan het halen 😉

 

GE en blender zijn nergens compatibel dus het ene zal nooit hetzelfde zijn als het andere.

GE werkt op PBR basis  , met als standaard materiaal  metaal,  vandaar de glans.

Stel eerst je blender in , die kubus moet daar zelfs niet eens staan in je default scene,    en als je iets hebt en ge-exporteerd, voeg alle materiaal details in GE in , als je niet weet hoe het te doen in blender,   met name  de shader is heel belangrijk voor het uitzicht van een object in GE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, 😀 Doe nu ff alles door elkaar.

Ben net een paar maanden voor het eerst een eigen mod aan het maken.

Alleen zie je het eindresultaat pas als je het in GE ziet.

Dus alle fouten worden dan pas zichtbaar. 😀

 

Ben dus begonnen met het bouwen van een schuur in Blender (via bouwtekeningen en foto's)

Daarna alle UV en shading settings gemaakt en vervolgens geëxporteerd.

Vervolgens alle materialen in GE gezet en de xml's aangepast.

 

Zal nog wel ff een paar maanden bezig zijn, omdat ik veel dingen in Blender opnieuw moet doen.

Ach, daar leren we weer iets van.

 

Helaas doet iedereen (in de filmpjes op internet) het op zijn eigen manier en teken programma's.

Dus dat is nog een hele puzzel geweest.

 

Zou leuk zijn als er een programma is die in een keer de diffuse omzet in specular en normal.

Daar moet ik nog een oplossing voor vinden.

 

Heb nu dus een lelijke schuur, die je kan betreden / laden / lossen. 😅

Maar met jullie geestelijke ondersteuning gaat het lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste update, voor iedereen die geïnteresseerd is hoe het nu is afgelopen.

 

Ik heb nu de nieuwste versie van Blender geïnstalleerd.

Een andere i3D exporter gebruikt en nu ben ik af van die glossy uitstraling.

 

Is nu dus gelukt en de gebouwen zien er perfect uit.

Bedankt voor alle hulp en ondersteuning.

 

Ga weer opnieuw beginnen, dan heb ik meteen alle juiste instellingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.