Jump to content

It's time to ditch Skype and TeamSpeak, join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q

NL-MOD-20

Precision Farming in FS19

Recommended Posts

Nog even getest op diverse mappen om te zien of daar nog verschil in zit.

Want het resultaat van de eindopbrengst is nogal onvoorspelbaar.

Bij de ene map is het maar 1x nodig om de bodemsoort in te scannen.

De andere geeft na 5x oogsten aan dat de gegevens zijn verouderd.

Dus weer opnieuw de bodem scannen, want de pH en stikstof zijn zwart.

Ook het verbruik van  pH en stikstof bij een productsoort verschilt per map bij eenzelfde product.

Heb ook een map gevonden waarvan de kleuren donkerder zijn dan de legenda.

Zelf denk ik dat dit allemaal door de mapbuilder kan worden ingesteld.

Misschien dat iemand dit weet, want ik kan niets vinden over eventuele settings voor een map.

Als het wel kan worden ingesteld heeft dit namelijk een grote invloed op het spel / map.

Een mapbuilder kan alleen type velden / grond intekenen.
Het script doet daarna de rest voor je.

Wel leuke info zo allemaal, aangezien dit ook naar 22 komt.
Bedankt voor de moeite die je neemt om dit hier allemaal te plaatsen!

han_bart1.jpg
Gelieve geen pm berichten sturen betreft Farming Simulator, gebruik daarvoor het forum.

Hmmmm, dan ben ik benieuwd waarom het script zo willekeurig is.

Er moet toch ergens een trigger zitten waarom de ene map wel en de andere niet op bijv. verouderde gegevens komt.

Zou leuk zijn als in 22 de mapbuilder dit zelf kan bepalen.

Dan kan je een berg-, klei-, veenlandschap e.d. geheel op de werkelijkheid baseren.

Graag gedaan, vond het zelf wel een uitdaging om eens te doen.

Als iedereen ervan kan profiteren is het een kleine moeite een stukje tekst op de site te plaatsen.

In het script zit waarschijnlijk een random variabele, die de eerste keer het de grond verdeelt in verschillende soorten.

Ik denk ook als je de map voor de 2e keer opnieuw speelt dat je dan andere grond soorten hebt, misschien leuk om dat te testen 🙂

11 uur geleden, NL-MOD-20 schreef:

Er moet toch ergens een trigger zitten waarom de ene map wel en de andere niet op bijv. verouderde gegevens komt.

Dat zou dus betekenen dat bestaande (oude) mappen niet zouden werken met Precision Farming.

Ja dat zou inderdaad mooi zijn zijn als je dat in FS22 zelf kunt aangeven in de map.

Goed plan, ik zal eens testen of dezelfde map bij een nieuwe start een andere bodemsoort aanmaakt.

Da's zo te testen en hoor je van me.

Bij sommige mappen staat in de omschrijving dat het PF-ready is.

Alleen is nu de vraag wat dit betekend of hoe het werkt.

Zal dan het zip-bestand van een map eens uit elkaar moeten trekken.

De volgende tekst kwam ik maar bij één map tegen, dus denk dat er wel iets mogelijk moet zijn voor mapbuilders.

Update for its own Soil Map for the Precision Farming Mod.
Mostly clay and loam soils with a couple sandy hills as that is true to the Frankenmuth dirt.

Testen van bodemsoorten in de map Greenriver2019

Geteste velden 1, 2, 3 en 4

Test 1: In de info map gekeken naar de veld informatie. Meerdere keren de map nieuw gestart. De veldwaarden blijven constant dezelfde waarde aangeven.

Test 2: Driepunt aansluiting op mijn fiets gelast. Scout aangekoppeld en trappen maar. Alle velden geven nog steeds dezelfde waarden aan. Layout bodem is in alle gevallen gelijk.

Test 3: Openslopen van het PF zip-bestand. Nu wordt het leuk, want er zit een handleiding in. PrepareModMaps.pdf Gewoon ff lezen en je kan alles instellen voor je eigen map.

De volgende bestanden zeggen mij even niets, maar zoals ik het begrijp zijn de soilMaps layouts voor de PF instellingen.

Ik ben geen mapbuilder dus de extensie grle heb ik nog niet opgezocht, maar de volgende bestanden moeten het doen.

alpine.grle / generic.grle / mapDE.grle / mapSA.grle / mapUS.grle / ph_noise.grle

@DeBeugels bedankt voor deze opdracht. Nu weten we hoe het zit. Dat openslopen en dan de handleiding vinden, had je wel even kunnen vermelden. 😀

Gaan we nog iets verder uitzoeken, tuurlijk wel.

Als iemand mij kan vertellen hoe het met de grle-files zit, dan zoek ik dat ook ff uit.

Dan wil ik een map zoeken waar dit in verwerkt is en uiteraard weer testen.

Ik weet dat je met de GRLE converter de hoogte van de grond van je map kon overzetten van FS17 naar FS19

https://gdn.giants-software.com/downloads.php

GIANTS Grle Converter
=====================

The grle converter converts GIANTS density maps (grle and gdm) to png files
so that they can be edited in any generic image editing tool.
The png file can then be loaded directly in to the GIANTS Engine again.

De png is dan te editen en kun je als png weer in de map zetten GE maakt er dan weer een grle file van.

Maar als de map elke keer dezelfde grondsoort aangeeft, kan het ook zijn dat PF een map in de root van je game aanmaakt en de gegevens opslaat van een map.

Thx, ik heb de Grle converter gedownload.

Zal er eens kijken wat ik daarmee kan doen, weer iets geleerd.

Ik heb wel zes bestanden precisionFarming_........ in de savemap staan.

In de root van de game zie ik niets staan, maar dat zegt niet alles.

Heb wel de save games verwijderd voor het opnieuw testen met dezelfde map.

Zal eens met de converter kijken wat het verschil van de Grle-files is tussen de verschillende mappen.

Zo ff de converter getest en die werkt prima.

De bestanden alpine.grle / generic.grle / mapDE.grle / mapSA.grle / mapUS.grle / ph_noise.grle zijn dus de layouts waaruit wordt "gekozen".

Na conversie lijken ze allemaal gewoon zwart.

Echter door de zwart - wit balans aan te passen worden de verschillen in grijswaarden groter.

Dan is pas goed te zien dat er verschil zit in de bodemsoorten.

De bestanden in de savemap zijn eigenlijk dezelfde als de voorgaande echter met een verschil van waarden voor de pH / stikstof / geteste bodem.

Ook hier zit het verschil in de nuance zwart.

Alle bestanden zijn 1024 x 1024 alleen zit er klein verschil tussen zwart, zwart en zwart.

Dat wordt nog een opgave voor het opzetten van de juiste bodemsoort.

Ben benieuwd wie het gaat proberen voor de Greenriver2019 map.

als je het niet erg vindt laat ik dit aan een ander over , snap van het hele gebeuren nog helemaal niets 🙄 , maar komt misschien nog wel in de FS 22

NL-MOD-20 jij bent wel goed bezig , bedankt voor al het werk

Edited by carel