Jump to content
NLD Community News:

It's time to ditch Skype and TeamSpeak, join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q

Recommended Posts

Hallo,

Van StartMapUS heb ik mijn eigen map gemaakt. Nu loop ik tegen het volgende aan. Je hebt de standaard "farmlands" van de map US. Nu heb ik in GE de Info Layer Painting Farmland aangepast.

1) Alle info channels 0 1 2 3 4 5 6 7 geselecteerd en de kleuren weg gehaald.

2) Ik selecteer Farmland 1 en kleur deze wit.

3) Voordat ik nu save, verwijder ik het bestand "infoLayer_farmland.grle" zodat bij het opslaan de meest recente (en dus mijn aangepast er in komt).

4) In "farmlands" (wordpad) heb ik alle overtallige farmlands weggehaald. Het enige wat ik nog in het bestand heb staan is: 

<map>

<farmlands densityMapFilename="$data/maps/mapUS/data/infoLayer_farmland.grle" numChannels="6" pricePerHa="60000">

<farmland id="1" priceScale="1" npcName="NPC_US_06" defaultFarmProperty="true"/>

</farmlands>

</map>

5) vervolgens laad ik een nieuwe savegame. Ga naar de optie om land te kopen en de gehele layout ziet er nog net zo uit als in de basismap behalve dat ik nu alleen farmland 1 kan kopen en beschikbaar is. (Hetgeen wat omschreven staat in het bestand "farmlands")

Mijn bedoeling is om van mijn map, één farmland1 te maken. Deze koop ik en de "gehele" map is van mij. Ik had ook al stiekem in de bestanden van "NoMansLand" gekeken hoe diegene dat heeft gedaan met de farmlands. Heb zelfs zijn 2 bestanden "farmlands" en "infoLayer_farmland.grle" gekopieerd en geplakt in mijn bestand  en het "looppad" in de XML bestanden aangepast en toch bleef mijn map in het spel de originele layout weergeven van USmap.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Ik mis iets over het hoofd maar helaas heeft het internet en Youtube mij hiermee nog niet verder geholpen.