tiny Posted 9 June, 2022 Report Share Posted 9 June, 2022 hhallo alemaal , vind dit een leerzaam forum, ik hoop hier ook wat bijdrage te kunnen doen.. ben geen pc expert, ik speel ook alleen op ps 4 .. mischien in de toekomst een pc... mijn zoon probeert me in ieder geval te overhalen ... ik wens allen veel plezier in gamen.. gr tiny Bart and carel 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NL-MOD-20 Posted 12 June, 2022 Report Share Posted 12 June, 2022 Welkom bij het forum. Ondersteuning voor de PS in nooit weg. Jullie ook veel game plezier en als we samen info uitwisselen wordt het alleen maar leuker. tiny 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tiny Posted 18 June, 2022 Author Report Share Posted 18 June, 2022 mijn verhaal.... heb als kind altijd gewerkt op de boerderij.. eerst als kleuter van 5 jaar bij mijn opa... ik weet niet of je het werken kon noemen... maar was wel altijd bezig met het voeren en water geven van de dieren en vegen en proberen mest te scheppen.. zat ook altijd bij opa op schoot op de tractor... en mocht altijd sturen ... een david brown tractor met een typisch geluidje in de versnellings bak. ( leerde ik later ) en een slechte hefinrichting... maar in die tijd.... was dat gewoon zo... later op leeftijd stierf mijn opa... de boerderij zou over gaan naar zijn broer,( maar die dacht er later anders over) en we gingen verhuizen naar de stad, na enkele jaren was het mijn vader die daar niet kon wennen... en we gingen weer naar het dorp.. maar geen boerderij... of tenminste geen met dieren en of akker bouw... we hadden wel een enorme groente tuin, met elk jaar aardappelen , en allerlei soorten groente en fruit.. en ieder seizoen slachtkippetjes en 2 varkens.. de kippetjes deden we zelf slachten... de varkens kwam een keurmeester doen.. was een goede kennis van de familie die zo ook wat bij kon verdienen.. zo in die tijd was ik in de buurt op de boerderijen te vinden ... en deed daar werk als knecht.. kippen schuren uitmesten met een massey ferguson met frontlader. was toen 10 jaar oud... onder leiding van boer jan.... en zijn zoon joke.. boer jan stierf aan aderverkalking en zoon joke had inmiddels een moderne varkens stal gebouwd, en kon het zonder mij wel runnen... later op een boerderij gewerkt met koeien... was niet zo heel groot.. maar had het reuze naar mee zin.. daar heb ik het meeste geleerd ook over akkerbouw over weilanden.. en samen werken met andere boeren.. was een beste tijd.... waar ik zo naar terug zou willen...naar boer piet in de winter was er niet zo veel te doen.... ging ik meestal een mijn oom mee.... ome gerrit die werkte voor de netttebouw... die legde de stroomkabels in de grond, en verwijderde de stroom kabels boven de grond... dat laatste deed mijn oom.... met een oude m.a.n. diesel met zo'n takeltje erop.. dan mocht ik rijden met die m.a.n. van paal tot paal.... en dan deed mijn oom die eruit trekken met het takeltje.. was toen 12 jaar oud... heb veel gespijbeld van school ... tijdens het maaien en drogen en oprapen van gras of het persen van hooi.. heb veel gras kuiltjes gemaakt... mooie en strakke goed aangereden kuiltjes... samen met boer piet.. mais hakselen... maar kwam er niet tussen.. bij de loonwerker... ben wel veel wezen kijken... na school moest ik werk gaan zoeken.... mocht van thuis niet naar de landbouw school....moest ambacht school worden.. dus na een opleiding als timmerman metselaar... (geen wonder dat ik veel spijbelde ) moest ik werk gaan zoeken.... maar heel de bouw lag op zijn gat... niemand was op zoek naar personeel.... veel bouwvakkers zaten thuis.... ben toen op en fabriek gaan werken... eerst productie medewerker, later als heftruck chauffeur. was toen 16..met schrijven naar de leerplicht ambtenaar mocht ik op mijn 16de gaan werken.. op mijn 18de ben ik mijn (groot) rijbewijs gaan halen ben nu inmiddels 35 jaar als chauffeur werkzaam.... of tenminste...grotendeels.. kan ook goed overweg met loader en graafkraan... als het rookt zuipt en wipt.... ben ik er voor te porren als het brandstof gebruikt en wat geluid maakt... rij ik er wel mee weg heb ook veel van de wereld gezien.... tegenwoordig is het vak als chauffeur heel wat minder... als boer trouwens ook met de huidige gang van zaken.... onvoorstelbaar hoe dat ze nederland kapot maken. maar enkele jaren geleden kwam farm simulator in de picture... vond het een geweldig spel... er kwam veel van vroeger naar boven.. af en toe speel ik f.s. als ik veel tijd over heb... met name nu... ben gevallen en zit thuis met gebroken ribben... tsja .. als je ouder wordt wordt alles wat minder... ben na 2 weken toch weer wat gaan werken... wel aangepast... dingen die ik wel kan doen.. ben geen mens die thuis kan blijven zitten.. dus wat auto's laden met de kraan , of wat repareren in de werkplaats... ben nu werkzaam als chauffeur kraanmachinist... en dan klei binnen rijden op een steen fabriek tuurlijk is die fabriek nu in onderhoud... dus over 2 weken pas weer open... vandaar andere werkzaamheden. op youtube kijk ik ook veel millenium farmer https://www.youtube.com/watch?v=pj_T8zqZy8E op dit moment zou ik daar zo heen gaan... om daar gaan te helpen... maar ik heb hier een gezin en familie... en ik ben de jongste niet meer... maar dat is wat ik zou willen doen... werken in het agrarische sector... dat is wat mij altijd getrokken heeft... kan het zelf niet verklaren... mischien de diversiteit... je moet van alle markten thuis zijn.. ook het repareren het onderhoud... en na een dag hard werken het voldane gevoel... je mag het zelf invullen.. NL-MOD-20, DeBeugels , brummy and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brummy Posted 18 June, 2022 Report Share Posted 18 June, 2022 heel mooi verhaal! tiny 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carel Posted 19 June, 2022 Report Share Posted 19 June, 2022 Mooi verhaal Tiny tiny 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Bart Posted 25 June, 2022 Administrators Report Share Posted 25 June, 2022 Mooi verhaal en van harte welkom bij NLD Community @tiny!! tiny 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts