Jump to content

It's time to ditch Skype and TeamSpeak, join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q

NL-MOD-20

Members
  • Content Count

    167
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

NL-MOD-20 last won the day on 13 October

NL-MOD-20 had the most liked content!

1 Follower

About NL-MOD-20

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Online Gaming

  • Platform
    PC

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Reset Button test. Zodra de reset button wordt gebruikt is (bijna) alle data van de velden gewist, dus niet het veld wat geselecteerd is. Dit is vrij onhandig omdat alle velden geen informatie meer verstrekken over de pH en stikstof waarden. Wat wel blijft is de bodemsoort, dus alle velden moeten opnieuw worden in gescand. Nu zijn er weinig tot geen mappen met de vermelding dat ze geschikt zijn voor PF. Dus ik kan niet achterhalen welke instellingen er kunnen worden gedaan. Of de naam van de button moet worden veranderd in "Reset all Fields" Of de mapbuilder moet per veld een reset functie kunnen aan maken. Pas dus goed op met het gebruik van de reset button. Anders moet je straks al je velden opnieuw inscannen.
  2. Hoi heren @Bart en @Richard ziet er prima uit. Sommige teksten vallen echter weg in de achtergrond. Bijvoorbeeld bij het inloggen en de tekst naast de connect knop van Discort.
  3. Goed plan. Heb de bestelling gedaan en de subsidie bij de gemeente aangevraagd.
  4. Zie dat er er ook electrische voertuigen bij zitten. Hoop dat er ook een oplader wordt bijgeleverd.
  5. Als ik het goed heb, kan je nu ook je BBQ en wasgoed in de winter binnen zetten. Weet alleen niet of dit per seizoen kan of dat het alleen in de winter wordt wegegelaten. Kunnen we paaseieren verstoppen in de tuin, we gaan het zien
  6. Haha, je hebt helemaal gelijk. Foutje. Hmmm. daar hebben we niets aan. Stond bij mij op een groen balletje, dus dacht vooruit maar weer. Bedankt voor je oplettendheid
  7. Dit spel is een simulatie spel, dus zoals het al zegt weet je wat het doet. Bij een manager spel is het doel altijd de beste worden, dat hoeft hier niet. Je kan zelf je doel(en) bepalen. Kijk eens naar verschillende mods en wat jij leuk vind. De een scheurt met een tank door zijn graanveld en een ander zet een fabriek neer voor het maken van pizza's. Dus de basis is hetzelfde en jij mag kiezen wat voor farmer je wordt. Suc6.
  8. Heb je gekeken of de silo wel het product kan ontvangen. Vaak is de silo vol of kan het product niet ontvangen. Bij sommige mappen hebben ze de standaard silo op een beperkt aantal producten gezet. Plaats je een silo (mod) die niet standaard in de map zit, dan kan je deze wel met het product vullen. Die worden vaak aangegeven als multi-silo's. Zelf heb ik silo's gemaakt voor maar 1 product, maar met een hele grote opslag capaciteit. Je kan dit controleren in het product overzicht. Als de silo vol zit, dan zijn de getallen gelijk. Als er een streepje staat kan de silo je product niet innemen. Let wel, de capaciteit van alle silo's worden daar bij elkaar opgeteld.
  9. @Bart goed om te vernemen dat het super verloopt. Hoorde al van meerdere kanten dat ze positief zijn. Zag tijdens een update van NVidia dat de drivers ook al gereed zijn voor Windows 11. Ik houd het in de gaten wanneer mijn systeem aan de beurt is.
  10. De handleiding is erg duidelijk, alleen de omschrijving voor het maken van de layout zelf is erg kort. Dus even opgezocht en hier de link hoe het werkt: (± 13 min) Voor degene die alles willen weten hoe het werkt in de game. Hier een duidelijke uitleg (± 59 min) Wat doen alle waarden en menu's. De meeste tijd gaat naar mijn idee zitten in het inkleuren van het layout in de editor. Het aanpassen van de xml e.d. zal nog geen 15 min duren.
  11. @carel ik geef je groot gelijk, dat komt wel in versie 22. Dan hebben we ook standaard Seasons erbij, dus dat wordt veel (uitzoek)werk bij een update van de map. @DeBeugels Geef je helemaal gelijk. Hier heb ik ze ook nog nooit zien prikken in het land, maar in de game levert het wel een vergroting van de productie op. Gelukkig kan je zelf nog kiezen. Net als het huidige Seasons voor ik er achter was waarom die koeien geen kalveren kregen was ik er al helemaal klaar mee. Ik zal verder nog wat uitzoekwerk verrichten. Het kan geen kwaad om al iets te weten voor het maken van een map in 22. Ben al zoveel halfbakken mappen en mods tegen gekomen, dat ik het interessant vind hoe het nu zit. Ga de handleiding ook nog eens rustig nalezen, wordt vervolgt.
  12. Zo ff de converter getest en die werkt prima. De bestanden alpine.grle / generic.grle / mapDE.grle / mapSA.grle / mapUS.grle / ph_noise.grle zijn dus de layouts waaruit wordt "gekozen". Na conversie lijken ze allemaal gewoon zwart. Echter door de zwart - wit balans aan te passen worden de verschillen in grijswaarden groter. Dan is pas goed te zien dat er verschil zit in de bodemsoorten. De bestanden in de savemap zijn eigenlijk dezelfde als de voorgaande echter met een verschil van waarden voor de pH / stikstof / geteste bodem. Ook hier zit het verschil in de nuance zwart. Alle bestanden zijn 1024 x 1024 alleen zit er klein verschil tussen zwart, zwart en zwart. Dat wordt nog een opgave voor het opzetten van de juiste bodemsoort. Ben benieuwd wie het gaat proberen voor de Greenriver2019 map.
  13. Thx, ik heb de Grle converter gedownload. Zal er eens kijken wat ik daarmee kan doen, weer iets geleerd. Ik heb wel zes bestanden precisionFarming_........ in de savemap staan. In de root van de game zie ik niets staan, maar dat zegt niet alles. Heb wel de save games verwijderd voor het opnieuw testen met dezelfde map. Zal eens met de converter kijken wat het verschil van de Grle-files is tussen de verschillende mappen.
  14. Testen van bodemsoorten in de map Greenriver2019 Geteste velden 1, 2, 3 en 4 Test 1: In de info map gekeken naar de veld informatie. Meerdere keren de map nieuw gestart. De veldwaarden blijven constant dezelfde waarde aangeven. Test 2: Driepunt aansluiting op mijn fiets gelast. Scout aangekoppeld en trappen maar. Alle velden geven nog steeds dezelfde waarden aan. Layout bodem is in alle gevallen gelijk. Test 3: Openslopen van het PF zip-bestand. Nu wordt het leuk, want er zit een handleiding in. PrepareModMaps.pdf Gewoon ff lezen en je kan alles instellen voor je eigen map. De volgende bestanden zeggen mij even niets, maar zoals ik het begrijp zijn de soilMaps layouts voor de PF instellingen. Ik ben geen mapbuilder dus de extensie grle heb ik nog niet opgezocht, maar de volgende bestanden moeten het doen. alpine.grle / generic.grle / mapDE.grle / mapSA.grle / mapUS.grle / ph_noise.grle @DeBeugels bedankt voor deze opdracht. Nu weten we hoe het zit. Dat openslopen en dan de handleiding vinden, had je wel even kunnen vermelden. Gaan we nog iets verder uitzoeken, tuurlijk wel. Als iemand mij kan vertellen hoe het met de grle-files zit, dan zoek ik dat ook ff uit. Dan wil ik een map zoeken waar dit in verwerkt is en uiteraard weer testen.
  15. Goed plan, ik zal eens testen of dezelfde map bij een nieuwe start een andere bodemsoort aanmaakt. Da's zo te testen en hoor je van me. Bij sommige mappen staat in de omschrijving dat het PF-ready is. Alleen is nu de vraag wat dit betekend of hoe het werkt. Zal dan het zip-bestand van een map eens uit elkaar moeten trekken. De volgende tekst kwam ik maar bij één map tegen, dus denk dat er wel iets mogelijk moet zijn voor mapbuilders. Update for its own Soil Map for the Precision Farming Mod. Mostly clay and loam soils with a couple sandy hills as that is true to the Frankenmuth dirt.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.