Jump to content
NLD Community

Welk stuur zal ik kopen?

Menno

Recommended Posts

Hallo iedereen,

sinds een paar maanden ben ik van plan de saitek set voor farming simulator te kopen. Nou ben ik er toch echt achtergekomen dat het van mindere kwaliteit is en dat er veel mooiere sturen met pedalen zijn. Welke zouden jullie aanraden? Ik zoek rond de €250,-, net zo duur als de set van saitek, want je kan het beter direct goed doen en een goed merk kiezen. :)

Zelf zat ik te denken aan een de Logitech G29. Mijn vraag is wat jullie daarvan vinden en of jullie ook nog andere sets aanraden.

Met vriendelijke groet,

Menno

• Master Moderator

ik weet dat ik raar ben, maar hier is een advies dat je niet veel gaat krijgen.  Kijk absoluut niet naar de stats, maar ga naar een winkel of vriend waar je die periphal device eens kan testen of tenminste eens in het echt kan zien. Het gaat om een toestel dat je meerdere uren achtereen gaat gebruiken dus het moet makkelijk zitten in gebruik.

En ja, er zijn sturen van 60€ dat beter zijn dan die van 500 omdat hun grip / stuurgrootte en vooral toetsenligging veel beter is.

voorbeeld ( en bekijk deze foto's als niet als op 0 graden, maar bv op 90 gedraaid )

speedlink-drift-oz-racing-wheel.jpg1431584126513003437.jpg

het linkse verliest geen echte functionaliteit in tijdens het draaien, het rechtse, welja, 50-70% ? 

Nu als je van plan bent je stuur maar op bv 90 graden te blokkeren ( 45 links / 45 rechts ) dan heb je niet echt een stuur nodig, maar als je voor de volle 900/900  ( 2,5 toeren zoals bij bv een auto )  dan ga je wel in hoeken terecht komen dat je niets aan je toetsen gaat hebben ;)

Voor fs allemaal geen probleem omdat het een traag spel is, maar je gaat het hopelijk niet enkel daar gebruiken

Hoi Menno,

Persoonlijk heb ik heel erg goede ervaring met logitech sturen heb zelf de g27 al jaren. Het is misschien een wat hogere uitgave maar je kan het stuur ook goed voor racespellen en andere simulatie spellen gebruiken zoals truck simulator. De g29 is ook uit te breiden met een schakel pookje en ze zijn ook goed in windows te configureren zoals bijvoorbeeld hoeveel graden rotatie. Ook de force feedback voelt goed bij race spellen.

Daarnaast speel ik zelf ook nog met Track ir, 2x thrustmaster t16000m joysticks en een gamepad van razer.

Maar goed dit is mijn mening ik denk dat als je bijvoorbeeld een xbox one hebt je beter de g920 kan halen of de g29 als je een ps4 hebt dan kun je namelijk het stuur voor de pc en de console gebruiken. De g29 en g920 zijn bijna identiek het verschil zit hem alleen in de console waar ze mee verbonden zijn. Maar ze werken beide op de pc.

Met vriendelijke groet,

Patrick / Exiledred

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.