Jump to content
NLD Community

Puch Maxi

case puma 165

Recommended Posts

goede avond,

een vriend van mijn heeft net een puch maxi gekocht maar nu stopt hij er na een uur mee en dan is hij amper aan te krijgen iemand enig idee waar dit aan licht?

hij is een standart puch maxi niks aan opgevoert met kickstart.

zelf heb ik ook een puch maxi die heb ik helemaal opgeknapt daar ben ik nog lang niet klaar mee ik ga hem weer opnieuw spuiten ik ben niet tevreden.

hier een foto van mijn puch maxi:

whatsappimage2017-0450api.jpeg

iemand nog een idee voor de kleur? en moet ik dan het achter spatbord ook mee spuiten?

ik hoor het graag.

• Replies 33
  • Created
  • Last Reply
  • Master Moderator

mm na een paar uur ?   Gaan tanken ? :P

is je 2tact correct aangelegd ,  bougiekop schoon,  afstand correct,  ligt er geen vuil/roest in de tank dat meekomt als het niveau te laag is, geen idee of die puch een luchtfilter heeft, maar is die schoon?  , heeft dat ding voldoende koeling , ... Kan vanalles zijn.     Kan zelfs een verstopte uitlaat zijn dat hij zijn eigen vergast op langere termijn

• Master Moderator

Dus ervan uitgaande dat het een nieuwe bougie is en het niet aan de orde is om hem even schoon te schuren ,   uitlaat rook verschrikkelijk =  echt zwart zwart   of normaal grijs ?

( ps een uitlaat dat verstopt zit gaat nog altijd doorlaten, maar niet alles en daardoor kan het zijn dat de ontsteking gewoon weg niet meer werkt omdat de gassen blijven steken in de uitlaat ).   Als het echt pikzwart is kijk daar verder naar en aangezien je er toch 2 hebt,  zet jouw uitlaat eens op de zijne en laat hem eens draaien.

Ook dit =  zeg aub niet dat het na een uur stationair draaien is dat hij stilvalt, want dan kom ik persoonlijk naar daar en gooi dat ding in een pers vanwege  verkeerde eigenaars :P

en voor de jouwe,  een goeie laag Vernis erover en vintage houden.  Beste beslissing ooit, ga je binnen 5-10 jaar wel merken waarom

4 uur geleden zei Ouwe Knar:

Klemzittende olieschraap ring rond de zuiger of versleten.

Zuigerveer... maar dat is het niet want als die verrot is/vast zit gaat t blok niet eens rond. Heb zelf een stuk of 5 puchs, maar dit nog nooit gehad. Wel leuk een kickstartje, heb er zelf ook 1tje met kickstarter. 

Probeer eens de uitlaat er af te halen dan, misschien ook eens nieuwe brandstof er in ik weet niet hoelang hij al steel staat? Of even goed schudden dat het weer een beetje mengt. Staat je ontsteking goed afgestelt? Misschien is je bobine ook niet helemaal lekker meer... 

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.