Robin Posted 29 September, 2017 Report Share Posted 29 September, 2017 We kregen een vraag van '' zijn hier ook echte boeren ?'' Bij dit topic heb ik een poll aangemaakt met een aantal opties. Heel veel vinden het leuk als je zelf een boer bent of een boeren zoon / dochter of je bent alleen een medewerker op een boeren bedrijf . In dit topic kan je in de poll aangeven wat jij doet bijv. Medewerker , Eigen bedrijf ( Boeren zoon / dochter ) , of heel ander werk wat met boeren bedrijven te maken hebben. Doe je ander werk wat ook onder een boeren bedrijf hoort of iets anders in de landbouw ?, geef het dan in dit topic aan om elkaars verhaal te lezen Alles is welkom zoals foto's en/of verhalen, of je hebt nou een vraag hoe het op een boeren bedrijf er aan toe gaat dan mag dat natuurlijk ook ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasper Posted 29 September, 2017 Report Share Posted 29 September, 2017 Ik heb thuis een grondverzet bedrijf wat zich vooral bezig houd met grondzuigtechniek, straatwerk, graafmachineverhuur, sloopwerkzaamheden, rioleringswerk, calamiteitendiensten en nog veel meer https://www.pieterlangendoen.nl Ik ben zelf werkzaam bij een loon- en verhuur bedrijf bij ons uit de regio, ik ben hier terecht gekomen via mijn stage op de middelbare school, hier had ik het zo naar mijn zin dat ik het thuisfront heb verteld ergens anders te gaan werken In middels zit ik op het Soma college te Harderwijk waar ik leer voor machinist grond, weg en waterbouw. Of ik later verder wil met ons bedrijf ben ik nu nog niet echt over uit, dat zie ik op latere leeftijd wel. http://www.loonbedrijfvdpoel.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Richard Posted 30 September, 2017 Administrators Report Share Posted 30 September, 2017 Wat een leuk Topic, ik ben erg benieuwd naar meer verhalen van de leden hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackie-NL Posted 30 September, 2017 Report Share Posted 30 September, 2017 ben mederwerker bij een klein loonbedrijf Link to comment Share on other sites More sharing options...
wple Posted 1 October, 2017 Report Share Posted 1 October, 2017 Mijn neef heeft een varkensboerderij in België, ik zelf ben een Lead Engineer Maritiem en hou mij meer bezig met ontwerp van elektrische installaties voor o.a. bagger schepen Link to comment Share on other sites More sharing options...
case puma 165 Posted 1 October, 2017 Report Share Posted 1 October, 2017 Ik heb thuis een fruitteelt bedrijf hier telen we alleen appels waar onder andere de rassen: elstar, red prince en jonagored deze rassen staan op 19 ha grond. Verder beschikken we over 800 ton koel ruimte om de appels soms wel meer dan een jaar in te kunnen bewaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twan Posted 1 October, 2017 Report Share Posted 1 October, 2017 Ik ben medewerker op verschillende veehouderijen en daarnaast werk ik ook in de sierbloementeelt. Ik heb voorheen ook gewerkt in de bloembollen en op akkerbouwbedrijven, maar dat vind ik net wat minder mooi dan de veehouderijen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carel Posted 1 October, 2017 Report Share Posted 1 October, 2017 Beste Farmvrienden Bij ons was niemand boer , wel ging ik vaak mee met een boer als hij de koeien ging melken , ik praat nu eind jaren 60 . Toen mijn Moeder in 1970 stierf zijn wij naar een klein dorpje verhuist en heb daar een man en een vrouw leren kennen die een boerderij hadden met veeteelt en landbouw ze hadden melkkoeien , kippen en varkens en 50 hectare grond dus werk genoeg. Maar ben dat niet gaan doen , heb een andere kant gekozen , ben op de kermis als knecht beland en heb in de loop der jaren zelf een kermisbedrijf opgebouwd Het bedrijf bestond uit autoscooter (botsauto's) twee snoepkramen en een draaimolen heb dit 12,5 jaar kunnen uitvoeren en heb toen door het vele en harde werk mijn rug geheel stuk gewerkt en kan nu niets meer , zit in de WAO Dus alle tijd voor NLD en Farming Simulator Groetjes Carel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menno Posted 2 October, 2017 Report Share Posted 2 October, 2017 Mijn vader heeft een melkveebedrijf met ±130 koeien waarvan 65 melkkoeien. We verbouwen mais, gras en aardappels voor de fabriek. In totaal 65 hectare. In de vakantie werkte ik bij de bollenboer in de buurt en heb ook nog geholpen bij een andere boer in de bieten. (Onkruid trekken). Van de week gaat de mais eruit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin Posted 4 October, 2017 Author Report Share Posted 4 October, 2017 Zo te zien aan de poll zijn er nu meer die een boeren zoon of dochter zijn , leuk om alle verhalen te lezen ! Hopelijk komen er nog leuke verhalen bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.