Jump to content
NLD Community

[POLL] Boeren Bedrijf

Robin

Zijn hier echte boeren ?  

41 members have voted

1. 1. Zijn hier echte boeren ?

• Boeren zoon / dochter
      17
    • Eigen bedrijf ( eigenaar )
      3
    • Bedrijfsleider
      1
    • Medewerker
      7
    • Stageloper
      0
    • Anders... ( Je mag het achter laten in dit topic )
      12

Recommended Posts

We kregen een vraag van '' zijn hier ook echte boeren ?''

Bij dit topic heb ik een poll aangemaakt met een aantal opties.

Heel veel vinden het leuk als je zelf een boer bent of een boeren zoon / dochter of je bent alleen een medewerker op een boeren bedrijf .

In dit topic kan je in de poll aangeven wat jij doet bijv. Medewerker , Eigen bedrijf ( Boeren zoon / dochter ) , of heel ander werk wat met boeren bedrijven te maken hebben.

Doe je ander werk wat ook onder een boeren bedrijf hoort of iets anders in de landbouw ?, geef het dan in dit topic aan om elkaars verhaal te lezen :D

Alles is welkom zoals foto's en/of verhalen, of je hebt nou een vraag hoe het op een boeren bedrijf er aan toe gaat dan mag dat natuurlijk ook !

koeienwguzm.jpg         knolselderij6bijjt.jpg

Ik heb thuis een grondverzet bedrijf wat zich vooral bezig houd met grondzuigtechniek, straatwerk, graafmachineverhuur, sloopwerkzaamheden, rioleringswerk, calamiteitendiensten en nog veel meer :P 

https://www.pieterlangendoen.nl

21752207_1903601596571642_64775905882045

Ik ben zelf werkzaam bij een loon- en verhuur bedrijf bij ons uit de regio, ik ben hier terecht gekomen via mijn stage op de middelbare school, hier had ik het zo naar mijn zin dat ik het thuisfront heb verteld ergens anders te gaan werken :D In middels zit ik op het Soma college te Harderwijk waar ik leer voor machinist grond, weg en waterbouw. Of ik later verder wil met ons bedrijf ben ik nu nog niet echt over uit, dat zie ik op latere leeftijd wel. :) 

http://www.loonbedrijfvdpoel.nl

22104660_1313659805428741_54892187875710

Beste Farmvrienden 

Bij ons was niemand boer , wel ging ik vaak mee met een boer als hij de koeien ging melken , ik praat nu eind jaren 60 .

Toen mijn Moeder in 1970 stierf zijn wij naar een klein dorpje verhuist en heb daar een man en een vrouw leren kennen die een boerderij hadden met veeteelt en landbouw ze hadden  melkkoeien , kippen  en varkens  en 50 hectare grond dus werk genoeg.

Maar ben dat niet gaan doen , heb een andere kant gekozen , ben op de kermis als knecht beland en heb in de loop der jaren zelf een kermisbedrijf opgebouwd

Het bedrijf bestond uit autoscooter (botsauto's) twee snoepkramen en een draaimolen heb dit 12,5 jaar kunnen uitvoeren en heb toen door het vele en harde werk mijn rug geheel stuk gewerkt en kan nu niets meer , zit in de WAO

Dus alle tijd voor NLD en Farming Simulator

Groetjes Carel 

Mijn vader heeft een melkveebedrijf met ±130 koeien waarvan 65 melkkoeien. We verbouwen mais, gras en aardappels voor de fabriek. In totaal 65 hectare. In de vakantie werkte ik bij de bollenboer in de buurt en heb ook nog geholpen bij een andere boer in de bieten. (Onkruid trekken). Van de week gaat de mais eruit. 

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.