Jasper Posted 30 September, 2017 Report Share Posted 30 September, 2017 In korte tijd zijn bij vijf verschillende landbouwbedrijven gps-ontvangers en uitleesapparatuur uit tractoren gestolen. Leo Mechielsen uit Oldehove is zo'n loonwerker die is bestolen van zijn waardevolle apparatuur. 'Het gaat om ontvangers die buiten op de tractoren zijn geplaatst, die zijn tussen de vijf- en tienduizend euro waard. 'Ik heb ook collega's gesproken die hetzelfde is overkomen. We blijven elkaar op de hoogte houden van nieuwe diefstallen.' Precieze apparatuur Met gps is het voor landbouwers mogelijk heel precies het land te bewerken. 'Deze apparatuur heeft een bepaald snelsluitsysteem. Dat maakt dat ze extreem eenvoudig zijn om te demonteren'', zegt Mechielsen. Maatregelen Om te voorkomen dat de gps-systemen gestolen worden, moest de loonwerker uit Oldehove ingrijpen. 'We hadden al camera's en apparatuur, zowel buiten als binnen in de schuur. Maar dat bleek niet voldoende. We stoppen ze nu in kluizen om te voorkomen dat ze worden gejat.' Behalve in Oldehove werd er ook gps-apparatuur gestolen bij loonwerkers in Harkstede, Slochteren, Bedum en Scharmer. In alle gevallen gaat het om systemen van het merk John Deere. Bron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Master Moderator fa285634 Posted 30 September, 2017 Master Moderator Report Share Posted 30 September, 2017 een voordeel, als ze die toestellen aan zetten weet je direct waar ze zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin Posted 30 September, 2017 Report Share Posted 30 September, 2017 Allemaal bij mij in de buurt en in mijn dorp , ze willen zeker leren recht fietsen /auto rijden Triest dat ze het jatten en het kost een hoop ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Master Moderator fa285634 Posted 30 September, 2017 Master Moderator Report Share Posted 30 September, 2017 waarom denk je dat ze het stelen, het kost teveel maar zoals ik zei, aangezien het naar mijn denken redelijk gesofisticeerde gps toestellen zijn, zou je toch moeten kunnen zien waar ze zich bevinden ( met de juiste tools ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.