rikwitte Posted 3 January, 2018 Report Share Posted 3 January, 2018 Dag allemaal. Ik ben begonnen met het maken van een eigen map. In dit topic wil ik de voortgang bijhouden. De map word gebaseerd op gedeeltes uit Zeeland, voornamelijk Zuid-Beveland. Als beginpunt gebruik ik de startmap van NLD-farmers. Wat komt er allemaal in? * (Melk)veebedrijf met akkerbouw * Varkensbedrijf met akkerbouw * Akkerbouwbedrijf met schapen * Akkerbouwbedrijf met kippen * New-Holland dealer * CZAV vestiging met boerenbond, voor inkooppunt granen, verkoop van (kunst)mest * Paardenhouderij met stro/hooi/houtsnippers inkooppunt en verkoop van vaste mest * Veehandelaar voor het in- en verkopen van de dieren * veevoederbedrijf met gras/hooi/stro/silage/granen inkooppunt * Compostering met mest inkooppunt en compost/mest verkooppunt Hierbij de eerste beelden van +- 2 weken bouwen: Het melkveebedrijf is gebaseerd op een bestaand bedrijf in de buurt van Goes: Aan de overkant van dit bedrijf staat, net als in het echt, deze kleine boerderij. Deze boerderij word in het spel bij het melkveebedrijf betrokken: en Ingame: Bij deze oude boerderij is een oude schuur voor stalling en een schuur voor de opslag van aardappels: Op het erf van het melkveebedrijf staan 4 loodsen en 1 stal. 1 stal voor het melkvee, met werkende voeder, stro en mest triggers. Afgebeeld zijn ook de vloeibare mestput en de vaste mesthoop: 1 loods met afgesloten werkplek en andere stuk voor berging en zaad/kunstmest triggers: 1 loods met berging en een graanopslag: 1 loods met afgesloten aardappelopslag en een stuk berging. Bij deze loods staan ook het afdak met benzinetank en het hok met de gif/water trigger: en als laatste een loods met stuk berging, stuk jongvee hokken en een stuk met plaats voor (vlees)vee wat het grootste gedeelte van het jaar in de wei loopt. In dit hok is het fabric script verwerkt, waardoor je het moet instrooien met stro wat na enige tijd vaste mest word. Ook zijn de voederbakken werkend gemaakt: en nog een overzichtsfoto van de drone: Hierbij wat beelden van de dealer, hier moet nog wat werk aan gebeuren. Dit stuk is gebaseerd op de new-holland dealer Westrate in Goes: De locatie ingame, zoals te zien is een groot stuk van de wegen nagebouwd: Ook aan het varkensbedrijf is gestart. Dit word deels gebaseerd op een varkensbedrijf in omgeving Borssele: en ingame: Dit is voorlopig wel de voortgang. Updates komen snel weer. Ik ben benieuwd naar jullie meningen/tips. Excuses voor de crappy kwaliteit fotos, maar beter trekt mn laptop momenteel niet. groet, Rik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Master Moderator fa285634 Posted 3 January, 2018 Master Moderator Report Share Posted 3 January, 2018 succes met je map, kleine tip alvorens je verder bouwt, het lijkt mij dat de wegen e-norm klein zijn en niet ontworpen voor de grotere machines, doe eens een test vooraleer je verder bouwt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Richard Posted 3 January, 2018 Administrators Report Share Posted 3 January, 2018 He Rik, Het ziet er fantastisch uit succes met dit project! En leuk dat je de tijd neemt om z'n WIP topic aan te maken, ik ben erg benieuwd naar meer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin Posted 3 January, 2018 Report Share Posted 3 January, 2018 Ziet er goed uit ! Veel succes met je project Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeBeugels Posted 3 January, 2018 Report Share Posted 3 January, 2018 Ziet er al goed uit Rik, succes verder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasper Posted 3 January, 2018 Report Share Posted 3 January, 2018 Ziet er nu al goed uit Ben benieuwd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
brummy Posted 4 January, 2018 Report Share Posted 4 January, 2018 he rik! ziet er goed uit man! ben heel benieuwd naar meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
inter fan Posted 6 January, 2018 Report Share Posted 6 January, 2018 Ziet er super uit! Op 3-1-2018 om 14:51 zei fa285634: succes met je map, kleine tip alvorens je verder bouwt, het lijkt mij dat de wegen e-norm klein zijn en niet ontworpen voor de grotere machines, doe eens een test vooraleer je verder bouwt Gelukkig is het een Nederlandse map en hoeft hier dus geen rekening mee gehouden te worden Word juist tijd dat die mappen krapper worden, dan wordt het pas echt leuk om met silagewagens etc. te rijden haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remco van Jaarsveld Posted 6 January, 2018 Report Share Posted 6 January, 2018 Ziet er goed uit Rik Link to comment Share on other sites More sharing options...
rikwitte Posted 9 January, 2018 Author Report Share Posted 9 January, 2018 Dag allen. Hierbij weer een update van de Zeeland map. Als eerste het akkerbouw- en melkveebedrijf. Dit is grotendeels klaar, er zijn dingen toegevoegd en aangepast, er moeten nog wat details bij en een deel moet nog getest worden. Er is 1 graan silo bijgebouwd: De graanopslag in de grote loods heb ik getest, tevens is er inschakelbare binnenverlichting toegevoegd: In de loods gedeelte werkplek en gedeelte zaad & kunstmest opslag heb ik nog wat dingen toegevoegd. Er zijn bigbags kunstmest bijgekomen en wat zakken zaad. Ook in dit stuk van de loods is inschakelbare verlichting aangebracht: Foto vanaf het zoldertje: en even een stukje ploegen en zaaien. Links op de achtergrond de oude boerderij tegenover de koeienboerderij. Rechts op de foto, achter het dijkje is een gedeelte van het akkerbouw en varkensbedrijf te zien: Verder ben ik begonnen aan de paardenhouderij. Bij de paardenhouderij kun je stro en hooi verkopen, houtsnippers verkopen en vaste mest aankopen. Deze locatie is nagebouwd van een klein veebedrijf in de buurt van Goes: Voorkant van de paardenhouderij: De gebouwen: En de loods met stro, hooi en houtsnippers verkoop: Verder nog een stukje omgeving gemaakt. Een deel van de map zal afgesloten worden met dijken en zee, natuurlijk zoals zeeland. Ik heb een stuk dijk nagebouwd bij mijn oude woonplaats, in de zak van zuid-beveland. De dijk is maaibaar, en ik heb er 2 stukken op gemaakt die je kan bemesten met bijv. kunstmeststrooier. (de ondergrond zegmaar) Dit is ongeveer 1/3 van de dijk. De andere 2/3 stuk van deze dijk is puur afsluiting van de map. De locatie volgens maps: In G.E.: En getest ingame....: Als laatste heb ik heel veel tijd in het varkensbedrijf gestopt. Ik heb de loodsen wat veranderd, en een ander woonhuis toegevoegd ten opzichte van hoe ik begonnen ben. Ook heb ik een werkplek gebouwd. Het meeste werk is in de stal gaan zitten, zie de beelden hieronder: Zicht op het bedrijf vanaf de weg. De nieuwe loods die je ziet word gebruikt als werkplek en machine berging. De oude boerenschuur daarachter is/word voorzien van graanopslag. Ook maak ik hier een menginstallatie voor varkensvoer. Normaal gesproken kiep je met een kipper graan enzo in de voerbakken van de varkens, maar dat vind ik niet realistisch, dus dat word anders aangepakt: Via het bruggetje, wat ook veranderd is, het erf opdraaien: Het eerste wat je tegenkomt is een werkende weegbrug: In de eerste loods is een werkplek gemaakt met zolder: Netjes afgewerkt met woodchipboard: Kijkje vanaf de zolder: Bij de tweede loods is een wasplek gemaakt: En dan verder met de varkensstal. De basis is een ligboxenstal van FS15. Deze heb ik helemaal leeggemaakt en hierin/aan zijn varkenshokken gemaakt: Ik ben persoonlijk geintereseerd in biologische landbouw en veehouderij, vandaar deze stal. Aan de linkerkant 3 grote hokken voor varkens die in de weide kunnen lopen. Aan de rechterkant zijn kleine hokken te zien voor varkens met biggen: In de kleine hokken heb ik de normale "strawtrigger" van de varkens verwerkt. In de grote hokken komt, net als in 1 van de stallen van het melkveebedrijf, een Fabricscript waarmee je in de hokken stro moet gooien en deze met een trekker/shovel/verreiker etc zelf moet uitmesten. Die ook naar buiten kunnen lopen: Dit was het op dit moment wel weer. Nog even als reactie op de breedte van de wegen, ik maak gebruik van 2 soorten wegen. Normale dubbele weg en polderweg. Normale weg kunnen 2 trekkers goed langs elkaar. Op de polderweg kan je met 1 trekker goed rijden. Komt er iemand aan, dan is er ruimte op de dammen of in de berm om uit te wijken. Groet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.