Florian_Geyer Posted 16 January, 2020 Report Share Posted 16 January, 2020 Ik vroeg me af of er onder jullie re-enactors zijn en zo ja, in welke thema's? Zelf ben ik nogal gepassioneerd bezig met het re-enacten van enkele eenheden uit de tweede wereldoorlog. (De laatste tijd iets minder ijverig wegens de kinderen). Met onze club 'Remember Belgium', die voornamelijk bekend staat om z'n deelname aan herdenkingen en voertuigenparade's hebben we ook een kleinere delegatie, voornamelijk de jongere leden, die zich ook al eens durven wagen aan de betere living-history en mock-battles. Mock-battles doen we voornamelijk met onze 5th SAS sectie. De living history is vrij divers; van 101st Airborne, naar 5th SAS, tot weldra zelfs enkele QAIMNS in wereld oorlog 2 uitvoering. Het épisch centrum van onze vereniging ligt rond Oudenaarde in België maar onze actieradius reikt van Normandië tot het Zuiden van Nederland. We streven ernaar om historisch correcte weergaven te doen wat niet altijd makkelijk is, zeker wanneer ook nog eens de wetgeving ons het vuur aan de schenen legt. Nog even en we mogen gaan re-enacten met een borstelsteel ipv verantwoord gebruikte, blankvurende vuurwapens. Ik sta uiterst rechts met geschouderd wapen. (Aan het verzamelen voor de safety-briefing voorafgaand de mock-battle) Af en toe zijn er ook events waarbij nog op zeer ouderwetse wijze aan landbouw wordt gedaan zoals aan het Fort van Lantin bij Luik. Zeer leuk om te zien allemaal... Zijn er nog collega re-enactors hier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.