Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

[TUT] Omzetten FS13 --> FS15


Jasper

Aanbevolen Bericht

[TUT] van Jasper.
 
TUT Omzetten Basis. Eenige ervaring benodigd!

 

 

 

 

Ik ga hier even van een gewicht uit, omdat je hier het beste mee kan beginnen! (ivm. dit een basis tut is)

 

 

 

 

 

Stap1;

 

 

Download een gewicht

 

 

 

 

 

Stap2;

 

 

Pak het gewicht uit

 

 

 

 

 

Stap3;

 

 

Open de moddesc

 

 

Pas daar het getal wat er staat aan in 21

 

 

<modDesc descVersion="21"> in fs 13 is het dit: <modDesc descVersion="9"> dan moet je 9 dus veranderen naar 21.

 

 

 

 

 

Stap4;

 

 

Ga naar het gedeelte van shop (storeItem(s))

 

 

Daar staat 'vehicleType' verander vehicleType naar 'category'

 

 

 

 

 

Voorbeeld;

 

 

 

 

<storeItems>

 

        <storeItem>

 

            <name>

 

                <de>Fendt Favorit 926</de>

 

                <en>Fendt Favorit 926</en>

 

            </name>

 

            <rotation>0</rotation>

 

            <image active="texturen/store.dds" brand="texturen/brand_fendt.dds"/>

 

            <price>199000</price>

 

            <dailyUpkeep>235</dailyUpkeep>

 

            <xmlFilename>FendtFavorit926.xml</xmlFilename>

 

            <brand>Fendt</brand>

 

------------<category>tractors</category>--------------

 

            <specs>

 

                <power>264</power>

 

            </specs>

 

        </storeItem>

 

</storeItems>

 

 

 

 

 

 

Stap5;

 

 

Sla de moddesc op en open de naam.xml

 

 

Als je de naam.xml hebt zie je boven aan deze regel: <vehicle type="tractor">

 

 

Wat er ook tussen de aan halings tekens staat dat maakt niet uit dit is een tut voor gewichten dus dan moet er tussen de aanhalings tekens implement staan

 

 

 

 

 

Voorbeeld;

 

 

<vehicle type="implement">

 

 

 

 

 

Stap6;

 

 

Nu gaan we naar beneden scrollen in de naam.xml je komt ergens schemaOverlay tegen dit moet je veranderen naar dit;

 

 

 

 

<schemaOverlay file="$dataS2/menu/schemas/implementSchema.png" fileSelected="$dataS2/menu/schemas/implementSchemaSelected.png" width="0.5" height="0.5" attacherJointPosition="0 0">

 

        <attacherJoint position="0.5 0" rotation="0" invertX="false" />

 

</schemaOverlay>

 

 

 

 

 

 

Nu opslaan, inpakken en in je modfolder zetten. Testen maar! Doe het testen met alleen je omgezette gewicht! na het testen even in je log kijken fix de aanwezige errors

 

 

 

 

 

Hoop dat jullie hier wat aan hebben!

 

 

 

 

 

Mvg,

 

 

Jasper

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Had dit ook niet kunnen doen, dan liepen mensen tegen nog veel meer problemen aan  :wink:. Daarnaast is er ook aangegeven dat dit de basis is... Er zullen nog meer dingen bij komen zoals shaders en scripts enzovoorts... Maar zonder deze basis heb je helemaal niks! Daarom denk ik dat de meesten beginners hier wel wat aan hebben  :itwasntme:. Ik heb geprobeerd mensen te helpen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.