Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

giants editor

paultje

Aanbevolen Bericht

• Master Moderator

@paultje  als je zegt, loopt vast.  Wat bedoel je dan ?  Hij doet ineens niets meer als je op save drukt en je slaat in paniek na 5-10 seconden,  of hij chrashd volledig en sluit alles af ?

Als het het eerste is, dat is normaal; hoe groter het tekstbestand ( i3d ); hoe langer hij er gaat over doen om het op te slaan.  Druk gewoon even op save en wacht desnoods enkele minuten, dit is normal behavior voor de editor.

Wat je ook kan doen is de map zelf openen in een teksteditor  ( bv notepad++ ) en daar de kleinere tekstwijzigingen doen en dan de map herladen in de GE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@fa285634 hoi, ik raak niet snel in paniek haha maar hij crasht volledig en sluit af met een foutmelding.

ik gebruik nu 6.0.5 en hier lukt het wel mee als ik na elke kleine verandering save.

de 7.0.0 wil het helemaal niet doen maar heb al gelezen dat deze voor fs17 perfect zou werken(afwachten)

ik wilde het maar eens uitproberen omdat er veel mooie maps zijn om te spelen maar ik mis telkens wel iets wat ik er liever wel in heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

ah ja er is een regelset dat je aan moet houden

5 = fs 13

6 = fs 15

7 = fs 17

en ze zijn niet backwards compatible.  Als je wilt beginnen met converteren naar fs17 ga je best eerst via de 6.05 en haal je alles er uit wat gegarandeerd voor conflicten gaat zorgen; alles wat niet door giants is gemaakt gaat niet meer werken; dus alles eruit halen en daarachter terug stapje per stapje ( alle scripts moeten worden ge-update, LUA is veranderd ) terug in de map heractiveren.    Niet geloven in de magische convert tool, die gaat enkel magisch zijn op hun code ;)

en dit nog: Je hebt onderdelen nodig van de 17 install folder bij een conversie voor mappen. Tenzij ze de SampleModMap al hebben gepublishd gaat je zelfs nutteloos werk doen;  het nieuwe formaat is nog niet gekend dus er is veel kans op dat je dubbel werk zal mogen verrichten.

Als ze hun SampleModMap hebben publiek gezet kun je daar een deel ontbrekende files uithalen en doorlinken naar een lokale versie.

Om een voorbeeld te geven : De nieuwe dynamische wielen zitten nu op een xml formaat met alle gegevens daarin verwerkt  tov nu waar je enkel een model binnenhaalt.

In de map structuur zullen ook wel zulke dynamische wijzigen zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

hangt er van af welke mode je gebruikt @Jasper, als je Open mod gebruikt om bv te beginnen converteren, leest hij alles in, i3d, xml,  lua   etc.  Dat hij dan hangt is normaal zolang niet alles is geconverteerd naar fs17.  En je kan zelfs parameter aanpassen dat hij dan wegschrijft in de correcte files   bv vertalingen, prijzen etc ( mod metadata )

31413039232c4eae922fd23418528c79.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

7 heeft nieuwe functie's voor iedereen :)   en de meeste zijn gemaakt om het modden toegankelijker te maken door meer items naar 1 locatie te brengen. 

Zo ziet het scherm er uit als je bv een moddesc opent  ( Open Mod ) ipv enkel een i3d :

b4e568b795c040b4a8bacf552212a9ae.jpeg

zo kun je snel vertalingen toevoegen ipv in de moddesc  L10N's te gaan toevoegen met  <nl></nl> ;  <de></de>  bv  en prijzen zetten + catogory aanpassen etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.