Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Texturen zwart

Gr3enBik3r

Aanbevolen Bericht

• Antwoorden 21
  • Created
  • Laatste antwoord

@Gr3enBik3r dit zou kunnen, ik heb soms dat als ik een normal toevoeg dat hij dan zwart word. Misschien is het andersom ook mogelijk. Heb je ook alle shaders geupdate? Denk het wel want anders had je log dit aangegeven. En anders moet je hem even via pm naar mij sturen dan kan ik er even naar kijken, als het echt niet lukt ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

Link  kijk even hier naar @Gr3enBik3r

wel even waarschuwen in geval je zoiets niet vindt.  Het betreft hier gewone i3D 's ; niet i3d.shapes files  .    die kan je manueel niet fixen

Citaat

In giants editor zijn de texturen gewoon gekleurd, in de log van giants editor zie ik ook niets. De texturen in game hebben wel de vorm van de texturen, De kleur komt alleen tevoorschijn als ik er vanuit een bepaalde hoek op kijk. Ik heb het bestand opgeslagen als een dtx5 bestand hierdoor is het nog niet opgelost? Ik heb de log van de game al toegevoed zodat jullie hier misschien iets mee kunnen

dit is het gevolg van een bestand dat niet correct op de geometrie staat; vergelijk alle bestanden nog eens met de orignele; en ook dit

doe all shaderfiles open en kijk dat die ook geen extra bestand inladen.  GE kan bestanden lezen met een pad erbij als absoluut; FS kan dit niet en zulke files moeten relatief worden aangeduid tov moddirectry

( bv de vehicleshader   heeft deze nodig,

<Textures>
        <Texture name="DirtNmap" defaultColorProfile="linearRGB" defaultFilename="dirt_normal.png"/> )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@Jasper @Gr3enBik3r

b46b27b21c6145fe9fbafa96c96c8973.jpeg

Je had je custom shader op de verkeerde setting staan, momenteel staat hij op colormask, en dat wilt eigenlijk zeggen dat het spel de kleur regelt.  In dit geval dus zwart als standaard 0 0 0  waarde.

In dit scherm verander je dat =

0d6af0b8f1d84f39981be848586dec61.jpeg

die custom shader tab staat onderaan in de materialen, en als je op het driehoekje klikt gaat die tab onderaan open.  Dan selecteer je bij   " Variation '   None.

Denk dat je gewoon een objectje te veel hebt geselecteerd om voor te bereiden om kleurselectie van het spel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.