Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Weet iemand een goede 3D programma?

Soull

Aanbevolen Bericht

Halle Best,

Ik zou graag van een ervaren iemand willen horen.

Wat een makkelijke 3D programma is om mee te werken?

Ik heb al wat programma's geprobeerd, maar kom er niet uit.

Heb Blender geprobeerd, alleen snap niks van het aanpassen van objecten en hoe je textures toewijst.

Ik heb ook 3DS Max geprobeerd, daar snap ik al veel meer van, alleen lukte me textures toe te wijzen niet en exporteren lukt me wel. Maar je ziet niks in GIANTS Editor.

kan iemand me helpen?

Klein voorbeeld, wat ik zou willen leren.

Ik heb een hek en die wil ik aanpassen. Dus van vier palen naar twee palen heb even een foto gemaakt over de betreffende hek die ik wil aanpassen.

2iqbxgy.jpg

Mijn dank is groot!

Met vriendelijke groet, Soull

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

Hoi Soull,  eigenlijk is er geen antwoord op die vraag.     Ieder pakket heeft zijn voor en nadelen.  Bv in Blender kun je enorm snel complexe dingen tekenen en aanpassen tov Maya.  Maya kan dan weer meer trucjes met Animaties en Textures dan blender kan.    

nu kan ik hier 30-40 pagina's volplakken met how-to etc   maar bekijk deze video eens en dan weet je ongeveer wel wat je moet doen om dingen aan te passen.

Om een lang verhaal in te perken naar enkele lijnen :

Object exporteren vanuit GE en inladen in Blender.  Dan materiaal maken en een texture toewijzen ( liefst dezelfde diffuse file als er in GE staat ).  Dan neem je een save om een basispunt te hebben.   Dan pas je aan wat je moet doen en exporteer je terug naar GE. 

Nu ga je wel merken dat blender op een bepaalde manier exporteerd en dat moet allemaal terug goedgezet worden aan de hand van wat het model moet doen  ( bv static afzetten als het geen vast mapobject is en  het volledige materiaal terug goed zetten of overnemen van een ander object.

ps.  open je i3d bestand dat je gemaakt hebt in 3dsmax eens met een text editor, waarschijnlijk staan de files niet correct gerefereerd en laden ze niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen!!

Super voor jullie reacties :)

Maya is zelfde als 3ds Max 2017 toch??

Als dat zo is, kan iemand mij dan vertellen hoe ik een textuur toewijs op die hekje?

Zou even een bestand hier bij toevoegen, hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat ik verkeerd doe.. en als het nu een layer moet zijn of juist twee layers, omdat je de textuur apart moet toewijzen.

Ps. ik heb geen rechten om zo een bestand te uploaden.

Dus doe een link er bij :wink:

https://mega.nz/#!aNJxlSoB!G1x57bYUr2Rls_GxxtDz3weDMwYHwfAFlwIihJhV3SM

Bestandsnaam: Hekje die ik zelf heb gemaakt!

Nogmaals bedankt iedereen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.