Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Weet iemand een goede 3D programma?

Soull

Aanbevolen Bericht

• 2 months later...
  • Master Moderator

3dsmax, autocad,  Zbrush, Modo,  etc etc etc.       

Wel even een grote tip =  de kracht van 3d programma ligt niet in hoe de software er uit ziet, maar hoe gemakkeliijk je er mee kan omgaan tijdens het werken ( tenzij je graag 8-9 klikt  voor sommige opdrachten te doen )

Denk eerst even na voor je begint te verdiepen in pro's vs con's van die programma's. De meeste kosten stukken van mensen om legaal te verkrijgen.  Het gaat echt afhangen van wat je eigenlijk wilt doen.

" Met welke begin ik best ".  Daar is eigenlijk geen antwoord op, aangezien dat de echt goeie programma's enkele duizenden euro's per licentie kosten ( Modo bv is een kleine slordige 1459 euro per pc ( net nog even opgezocht ) .

Ik zou zeggen, kijk een rond op twich en youtube,  er zijn genoeg livestreamers die hun werk tonen en dat antwoorden op vragen tijdens hun werk.

ps. Als het enkel voor farming simulator mods is, houd het dan bij de software waarvan exporters bestaan van Giants.  Blender / Maya ( uitgebreide exporter met tools ) /  3dsMax     [Gratis / Gratis te verkrijgen als je student bent].   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei focquaert123:

Ik wil ook beginnen met tekenen. Dus je hebt:

AC3D (ziet er goed uit)

Maya

Blender

Zijn er nog goede programma's

Met welke begin ik het best? Vind je er veel TUT's over? Ik kan geen engels, dat is wel een minpunt.

Tip; begin met maya @focquaert123.

Naar mijn mening ga je hier meer aan hebben dan andere tekenprogramma's. Blender loopt niet helemaal gelijk aan Farming Simulator normen maar is zeker goed bruikbaar. Voor alle andere programma's, ik weet het niet zeker van 3dsmax, heb je nog een programma nodig. Bijvoorbeeld; AC3D + Blender/Maya

AC3D gebruik je om te tekenen, Blender en maya gebruik je dan voor texturen etc.

Met Maya en blender heb je geen andere programma's nodig, naast een photoshop programma, kun je er een complete mod mee maken wat model en texturen betreft.

Maya wordt door Giants zelf ook gebruikt en sinds FS17 IK-Chain (heel ingewikkeld :P ) gebruikt lijkt het me handig om Maya te kiezen, aangezien blender geen IKchain en animatie mogelijkheden heeft.

Nou is Maya geen makkelijk instap programma, maar dat zijn ze eigenlijk allemaal niet. Ook is voor alle programma's wel een beetje Engels handig, hier op NLD farmers kunnen ze je vast goed helpen en google translate maakt het leven ook een stukje makkelijker.

Kortom, ik zou voor maya gaan. 
Mocht je zoiets hebben, ik wil wat basic dingen tekenen als kleine hobby; gewichtjes etc, geen trekkers en (grote) trailers, dan zou je voor blender kunnen gaan aangezien mensen hier op het forum daar waarschijnlijk meer ervaring mee hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@Twan,  blender kan wel IK hoor, maar de exporter van giants heeft geen geschreven funtie om ze mee te nemen .    ( enkel een commentaar regel van 'nog te doen' ).     Maar inderdaad de maya exporter neemt die mee, maar zoals je zegt, dat is al niet meer voor de sporadische modders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.