Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

FS 17 start niet vanwege log bestand van 2Gb groot!

Aanbevolen Bericht

Hello folks! Ik heb een probleem met FS 17 wat ik al vanaf de versie 2009 nog nooit heb meegemaakt. Ik kan de game nu niet meer opstarten vanwege het logbestand.

Deze is namelijk ruim 2 Gb groot! Kan ook niet met kladblok, notepad++ of zelfs niet met Word. In de preview kon ik wel zien dat er bepaalde regels in de log constant herhaald worden en dat is ook de rede waarom het bestand zo groot is. Die regels staan in de bijlage in het onderste deel van de foto (839) tot (3083). Geen idee wat dit allemaal betekent.
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is of ik dit logbestand gewoon kan weggooien in de hoop dat bij een reboot een nieuwe aangemaakt wordt of moet ik dat anders aanpakken?
Graag een krachtige reactie!
PhotoGrid_1487704004871_zpscel2zbpj.png
Mijn dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De log kan je gewoon verwijderen, hij wordt automatisch opnieuw aangemaakt. Maar ik denk dat de log dan opnieuw zo zwaar wordt. 

Heb je veel mods? Verwijder je log, breng je mods tijdelijk ergens anders onder en start het spel zonder mods, speel even, en kijk of je dan nog zo'n log hebt.

Anders moet je het spel opnieuw installeren denk ik. Misschien dat het daarna wel wel werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@Farming Frank ,      Niet direct beginnen met het spel te wissen, tot je de oorzaak hebt gevonden, en aan de screenshot te zien wordt het probleem ook snel duidelelijk dat het aan de mods ligt,  in 99.99% van de gevallen ligt het niet aan het spel maar aan de files na installatie

Doe wat @Twan suggereerd,  dus even zonder mods opstarten ( snelste manier, hernoem je folder ) .  Dan zal je merken dat de log-entry's stoppen na opstarten van het spel en aankopen van items.

Vermoedelijk heb je enkele mods zitten met lua fouten erin en die zorgen er op milliseconden voor dat er enorm veel tekst in je log komt.    Dus  zal je even moeten zoeken welke mods die meldingen veroorzaken.   

Let op, dit is een tijdelijke oplossing om geen super log te krijgen zoals je hem nu hebt >>>>

stap 1,

hernoem de modsfolder naar een andere naam

stap 2,

open game.xml en verander deze naar volgende code =

logging>
        <file enable="false" filename="log.txt"/>
        <console enable="true"/>
    </logging>

dit gaat ervoor zorgen dat je de console kan openen in het spel, maar dat de log zelf niet wordt opgeslagen

stap 3,

maak een 2 nieuwe folders aan en noem de eerste zoals je modfolder origineel stond en noem de tweede getest

stap 4,  zet een GEDEELTE van je mods naar de nieuwe folder en start het spel en kijk naar de console in de spelwereld om te kijken wat hij doet,  doet hij niets raars, afsluiten en verzet de goeie mods naar de getest folder

stap 5, herhaal stap 4 tot je vindt welke het zijn ;) en wis die dan een per een tot de log ok is, en zet de resterende naar de getest folder.

let wel op dat je ze allemaal test, om tot een log van ±2 gig te komen moet je minstens enkele hebben die vol lua fouten zitten

stap 6  --> nadat alle mods zijn getest  ,   de  huidige mods folder wissen en de folder met geteste mods hernoemen naar je modfolder

en dan 7->   file enable="true"  terug zetten en je log zal terug worden opgeslagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei fa285634:

stap 1,

hernoem de modsfolder naar een andere naam

stap 2,

open game.xml en verander deze naar volgende code =

logging>
        <console enable="true"/>
    </logging>

Bedankt fa285634 en Twan voor jullie reacties. En de oplossingen van jullie kant klinken erg goed, maar ik kon weer niet opstarten want het game XML is leeg!

En dus kan ik daar ook geen verandering in aanbrengen. Bij stap 2 loop ik dus al meteen vast.

(als ik een foto url invoeg blijven de afbeeldingen wel klein zo te zien. Ik hoop dat het te volgen is.

game%20XML_leeg_zpsb8shqi6u.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@Farming Frank     die wordt ook normaal gegenereerd door het spel, maar anders hier is een kopie van de mijne

Spoiler

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="no" ?>
<game>
    <language>5</language>
    <graphic>
        <display>
            <width>INVULLEN</width>
            <height>INVULLEN</height>
            <gamma>1</gamma>
            <fullscreen>false</fullscreen>
            <vsync adaptive="true">true</vsync>
            <userConfirmed>true</userConfirmed>
            <previousWidth>1280</previousWidth>
            <previousHeight>720</previousHeight>
        </display>
        <scalability>
            <gpuPerformanceClass>auto</gpuPerformanceClass>
            <performanceClass>High</performanceClass>
        </scalability>
        <renderer>D3D_11</renderer>
    </graphic>
    <audio enable="true" volume="1.000000"/>
    <input>
        <joystick enable="true" vibration="false" deadzone="0.14"/>
        <mouse enable="true"/>
        <keyboard enable="true"/>
        <headTracking active="true" trackir="true" tobiieyex="true"/>
    </input>
    <logging>
        <console enable="true"/>
    </logging>
    <development>
        <controls>true</controls>
    </development>
    <startMode>1</startMode>
</game>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt FA, mocht ik em nodig hebben zal ik je log kopieëren. Nadat ik zowel de log als de game file heb verwijderd startte de game wel normaal op, nieuw game en log bestand werden aangemaakt. Maar toen...en écht, het enige wat ik aangepast heb toen de game was opgestart waren de resolutie (1920 x 1080) en de grafische settings terug naar zeer hoog (en daar heeft ie altijd op gestaan). Dit moest weer opnieuw aangepast worden. Daarna...werd het scherm zwart en bleef zwart! Na reboot van de pc, game weer opgestart...nog altijd zwart scherm. Met CTRL+ALT+Del kreeg ik in ieder geval de popup van de foutmelding te zien: 'GIANTS Engine 7.0.0 werkt niet meer'.

En zo is het elke keer gebleven. Triest...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan, zoals ik al zei. Het spel helemaal verwijderen, screenshot en mods even ergens anders opslaan.

Het spel daarna opnieuw installeren en de mods weer stuk bij stuk toevoegen, dus je plaatst er 10 in je modfolder, en dan test je het spel en de log op fouten, zo kan je de slechte mods er meteen uithalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Jasper:

Heb je je mods er dan nu al uitgehaald?

Ik heb de mods niet verwijderd maar ik had wel de naam van de folder veranderd.

5 minuten later toegevoegd
4 uur geleden zei Twan:

Dan, zoals ik al zei. Het spel helemaal verwijderen, screenshot en mods even ergens anders opslaan.

Het spel daarna opnieuw installeren en de mods weer stuk bij stuk toevoegen, dus je plaatst er 10 in je modfolder, en dan test je het spel en de log op fouten, zo kan je de slechte mods er meteen uithalen.

Dat moesten we maar gaan doen dan. Ging even goed voor een paar minuten totdat ik zag dat de resolutie weer op standaard settings stond en deze veranderde naar 1920 x 1080. Toen kreeg ik dat zwarte scherm en foutmelding. Vreemd...Thanks Twan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.