Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Bodenplatte vloerpatroon voor editor

Aanbevolen Bericht

hallo luitjes, momenteel ben ik bezig om een uitgebrachte map naar eigen smaak in te richten in de editor.

Nu zoek ik een bepaalde vloer patroon die gebruikt is op de boerdery in de lossberg map... nou heb ik

daarin een blik geworpen en kan m dus niet exporteren omdat het gemaakt is als een geheel en dat zoek ik dus niet...

Weet iemand waar ik dus vloerpatroon kan vinden?

Ik wil m graag als een .i3d bestand zodat ik m kan importeren in de editor..

(zie onderstaand plaatje voor wat ik bedoel)

vtugqJaY

groetjes rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@renejant

16 uur geleden zei renejant:

ja heb ik gedaan, maar kan geen .i3d file  erin vinden, alleen .dds files....

dds files zijn net wat je zoekt, dat zijn de textuurbestanden

dit is de file dat je zoekt   

voor de diffuse =

/FS17_Lossberg/maps/models/buildings/Bodenplatte/hstone_diffuse.dds

voor de normal =

FS17_Lossberg/maps/models/buildings/Bodenplatte/hstone_normal.dds

( om dit te weten te komen heb ik op de plaat geklikt en de diffuse textuur link gekopieerd =

7e870097a4804f58b4e51cdd21cbc2a2.jpeg

moest je geen programma hebben om dds files te openen,    kan ik Paint.Net aanraden ( naam, geen site ). Gratis en relatief goed programma om mee te editten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei fa285634:

@renejant

dds files zijn net wat je zoekt, dat zijn de textuurbestanden

dit is de file dat je zoekt   

voor de diffuse =

/FS17_Lossberg/maps/models/buildings/Bodenplatte/hstone_diffuse.dds

voor de normal =

FS17_Lossberg/maps/models/buildings/Bodenplatte/hstone_normal.dds

( om dit te weten te komen heb ik op de plaat geklikt en de diffuse textuur link gekopieerd =

7e870097a4804f58b4e51cdd21cbc2a2.jpeg

moest je geen programma hebben om dds files te openen,    kan ik Paint.Net aanraden ( naam, geen site ). Gratis en relatief goed programma om mee te editten

Ok, weer wat geleerd! Ik werk nog niet zo lang met de FS Editor... Ik gebruik GIMP om .dds files te bekijken/bewerken. Maar wat ik mij nou ineens afvraag, hoe heeft de map modder dan dat erin weten te bewerken? want .dds files zijn toch gewoon een soort van plaatjes zoals jpeg?

1 minuut later toegevoegd
7 uur geleden zei bobje:

@renejant ik heb de lossberg mapje gevonden het is me ok gelukt om er de bodemplaat uit te halen en ok even te bewerken met maya is nu ok los gemaakt ok zit er de texturen bij je kan het ok de grote aanpassen met gainds ok zit er nog de plaat bij wat ik heb er uitgehaald

bodemplaat

Ah hardstikke bedankt voor de genomen moeite! Ik vroeg me echt af hoe ikzelf dit voor elkaar moest boksen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@renejant, ik heb gimp ook , maar door een technisch probleem in de dds exporter van gimp durft hij de dds files ondersteboven te zetten ( en draaien in een ander programma helpt niet ), dus haal ook even paint.net binnen, als was het maar om de finale save te doen.

Op je vraag =

De persoon die die heeft getekend heeft in een 3d programma het object getekend en daar het materiaal ( in dit geval de 2 texture files ) toegewezen en dan omgezet naar een i3d bestand.   Alhoewel GE het woord editor er in staan heeft, is het niet meer dan een overglorified notepad  op het gebied van 3D objecten aanpassen, dat moet allemaal gedaan worden in andere programma's.         En het textuurbestand is seamless opgebouwd zodat de illusie er is van een doorlopend geheel maar eigenlijk zijn het gewone blokjes herhaarld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.