Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

bewegen van onderdelen na importeren uit blender

Aanbevolen Bericht

Hallo allemaal

Ik heb de challenger MT800E m.b.v. Giants editor uit de game gehaald. deze heb ik hierna ook werkend in-game gekregen als mod. nu heb ik de "vis" van dit model geexporteerd naar blender als een wavefront (.obj). daar heb ik de frontgewichten eraf gehaald om er later een werkende fronthef op te kunnen zetten in GE. 

heb de "vis" weer terug gekregen in GE en heb een fronthef werkend gekregen. dit alles werkt ook ingame. (geen log errors)

nu kwam ik er tijdens het testen alleen achter dat de achterhef niet meer meebeweegd met de machine (bijv. een ploeg) 

deze hef is 1 geheel samen met de rest van de trekker als i3d bestand. heb al van alles geprobeerd en gezocht om dit weer werkende te krijgen. 

is er een manier om deze weer mee te laten bewegen. (behalve het als een los onderdeel van de trekker snijden in blender)

Alvast bedankt voor de reacties!

mvgr. bbfarmer (Bjorn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

welkom bij FS17 :P     als je vanuit GE exporteerd ben je de hele Bones-structuur kwijt dus heb je inderdaad maar 3 oplossingen,  1, je creëert de correcte structuur terug ( heel veel geluk met dat, dat is virtueel onmogelijk om alles op de correcte XYZ originin te hebben;  2, je zet er een nieuwe structuur in  of 3, je snijdt alles los.       Moet wel zeggen dat je geluk hebt gehad, meestal is het vervangen van een model gelijk aan fatale GE crash en  kan je herbeginnen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

als het blender is,  gebruik de toets L voor linked, gaat sneller gaan om te selecteren

en optie nummer 2 is zoals deze  =

5378dd9dc50749e3a56b8b0f84e95bcd.jpeg

d8db86aed26947e2a9ccacabe55251a9.jpeg

Hier heb ik zelf een uitgebreidere bones set ingezet als test , en omdat dat altijd handiger is om mensen te stoppen van mods open te breken om aan te passen / stelen.   En met wat extra gedoe kun je GE een fatale crash laten geven als de mensen op save drukken :P   dan is hun i3d.shapes corrupt en zijn ze alles kwijt :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bobje bedankt voor het meedenken, maar zoals gezegd in bovenstaande reactie heb ik alles al losgesneden. de eerste dingen heb ik inmiddels ook al in de giants editor ingevoegd en zijn al werkend. momenteel heb ik alleen een beetje weinig tijd waardoor ik er niet altijd aan toe kom om dingen te exporteren of t laatste los te snijden. 

tot zover lukt alles prima! (alleen blijft het een beetje jammer dat de nieuwe fs17 models één geheel zijn :()

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.