Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Blender balken

Aanbevolen Bericht

Hallo,

als je balken (of buizen) maakt, en er bijvoorbeeld een hoek van 45 graden in wilt hebben loop ik tegen dit probleem aan;

rz5rhohjfdoy6.png

De diameter van de balk is niet meer hetzelfde omdat je hem draait.

Dus hier de vraag, hoe behoud je de diameter en kan je toch een hoek maken waarbij je het aantal graden kan bepalen?

Met vriendelijke groet,

Maaslandmods

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kan dat niet, want je draait 2x2 segmenten, dus hij zal het altijd precies alles 45 graden draaien.

Je kan wel, ik weet niet hoe je het in blender termen zegt, het hele object 45 graden draaien, dan de uiteinden allebei 45 graden tegen elkaar in draaien, en dan het hele object weer 45 graden terug draaien. Dan kan je daarna het einde wat je geen 45  graden gedraait wilde hebben weer recht schuiven, door de vertexen of de segmenten weer naar elkaar toe te schuiven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

45 graden is redelijk makkelijk,   extrude of grab of  verhuis    en  bv de x en y verzet je 3,3    dan heb je 45 graden.

overdreven voorbeeld =

9e787f20d4c944098a38050cc1499f53.jpeg

methode om deze vorm te bekomen

cube toegevoegd, extrude top vlak Z richting,   loop cut toegevoegd op lengte,    extrude op nieuw bekomen vlak op Y

dan 2 loopcuts toegevoegd op het verticale gedeelte

nieuw bekomen face geselecteerd,  Extrude commando gegeven + op escape gedrukt ( = nieuw uitgetrokken deel maar op dezelfde plaats )

G,  X , 2  G, Z, 2

en dan is het nog wat af te werken met knife tool en wat faces samenvoegen

Zijn het buizen , stop onmiddelijk met wat je aan het doen bent en bekijk deze .

er zijn nog meerder methoden, maar dit is een redelijk accurate manier om een model te volgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.