Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

texturen laden niet

shaun

Aanbevolen Bericht

Hier ben ik opnieuw...

large.1.jpg.8b6d12919c98ac77e0c0bbfa47be4675.jpglarge.Naamloos.jpg.4913534f21bd8db4de5966e9844fb9a8.jpg

Zoals je ziet op bovenstaande foto's laden de texturen van deze stal in giants editor wel maar zodra ingame duidelijk niet. Ik heb hier al eventjes rondgekeken op het forum of ik al dan niet zo'n topics zou tegenkomen maar zonder resultaat.

alvast bedankt!

Ps: is het de bedoeling dat wij steeds een nieuw support topic openen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

Ook een beginnersprobleem, daarmee dat je daar niet veel uitleg over gaat vinden omdat ze het niet durven vragen  :P       Bestanden worden standaard relatief ingeladen in het spel ( dus tov de zip / folder locatie ) en als alles niet in een hoger niveau staat tov de basis gaat hij ze nooit terugvinden.   Dus even je i3d door een texteditor trekken en de pathnames nakijken en eventueel de betreffende texturen in een submap van je mod plaatsen.

voorbeeld(en)  =

<File fileId="48" filename="Textures/claas_cebis_monitor_emi.dds" relativePath="true"/>

hier zie je dus achteraan dat relativePath op true staat, dwz  '  ik zoek vanop mijn locatie "   ; Textures/    staat in mijn mappen dus ik kan er aan en ga dit laden

Voorbeeld 2 ( gaat hij niet vinden )

<File fileId="48" filename="../../Afbeeldingen/claas_cebis_monitor_emi.dds" relativePath="true"/>

hier staat de file dus 2 mappen lager dan de save locatie in GE ( bv mijn documenten/mijn map/ ) en GE zegt ik vind dit zonder problemen.  

Maar als we hiervan een zip trekken en naar fs17 gaan verhuizen gaat er dit gebeuren =

het spel gaat niet zoeken vanuit mijn documenten/mijn map/ , maar vanuit   FarmingSimulator2017/mods/zipnaam/ ,  gaat 2 folders omlaag gaan, dus naar farming...17 en gaat daar achter de files zoeken

Om dit te vermijden kun je twee dingen doen: 

Het eerste is enigste praktische, dat is alle files betreffende de mod in submappen plaatsen en de i3d nalezen in een teksteditor dat alles ook correct staat.

De tweede methode wordt enkel gebruikt door mensen die doordenken over hun mods en geheugengebruik en resources niet dubbel willen gebruiken.

Voorbeeld =

Ik maak een mod van een bestaande ingame tractor  bv de deutzFahrSeries9.

Maar aangezien we als ontwikkelaar met resources van het spel bezig ben (en deze zijn beperkt ) , en deze reeds ingeladen zijn ( en dus onnodig zijn om nog eens in te laden [zoals iedereen doet met shaders] :P  )

kan ik dit doen =

$data2\vehicles\steerable\deutz\deutzFahrSeries9_diffuse.dds  relativepath="false"

Hier zeg je dus  Daar staat het bestand ( relative = false ) , en enkel daar ga je achter dat bestand zoeken.  Verzet je de origine van de mod,  blijft hij nog altijd op die locatie zoeken.     Wat er dan vervolgens gebeurt is nog leuker :P

Aangezien die file reeds ingeladen is in het geheugen, gaat hij geen tweede maal hetzelfde bestand inladen, en O.o  ineens win je zoveel MB aan geheugen ( 5.3mb in dit geval )  En als je dan ook weet dat het spel maar 1.5gig kan extra inladen kan je zo enorm veel efficienter werken

2 minuten later toegevoegd
1 uur geleden zei shaun:

Ps: is het de bedoeling dat wij steeds een nieuw support topic openen?

Als het om specifieke problemen gaat is het altijd handig, als het hetzelfde probleem gaat ( eventueel andere vorm niet ;) )

Ook de reden dat er ineens een wall Of text staat in je vraag ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.