Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Case Titan 3540


Aanbevolen Bericht

Heren Modders ,

 

Heb een 3Dmodel van een Case Titan 3540 Sprayer van Polygonish met diverse files voor bijvoorbeeld Blender .

Ik ben erg nieuw in mods maken , is dit te maken in Blender of beter in Maya ?

En ben bang dat dit misschien nog te ver is gegrepen voor me , kan wel al bestaande mods reskinnen maar dat is kinderwerk natuurlijk .

Vraag wie wil en kan me eventueel helpen met tips en advies  .

 

Met vriendelijke groet ,

Raymond 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

wat voor textuur bestanden zitten er al bij?

 

Case IH Titan 3540

Hier zie je welke banden er onder moeten, ik ben geen expert in banden dus kan niet zeggen of deze standaard (in het spel zelf) zitten.

 

Ik gebruik Blender.

Om Blender te leren gebruiken zou ik je aanraden veel filmpjes op YouTube te kijken. (als jij ook van plan bent blender te gaan gebruiken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Master Moderator

@raymond van veen     ( lees eerst maar de kleine regeltjes van dat model, vooral wat er in de licentie staat voor gebruik naar publiek toe )

 

oh ja, en zeg aub niet dat je voor dat model hebt betaald, 90% van die modellen zijn al bestaande modellen voor mods :P


 

---------

 

edit    enkele redenen waarom je nooit mag betalen op polygonish =

 

Spoiler

maxresdefault.jpg1453985493_fdr-logging-feller-buncher-jd

BOURGAULT-FLEX-DRILL-for-FS-15.jpg

nxDzTk8.pngbrent_avalanche1596_wagon_trailer.jpg

 

VOLVO-EC950E-FINAL-FS15-2.jpg

 

 

etc

etc

etc

 

 

 

 

-----

 

 

Eigenlijk gaat het van je persoonlijke keuze afhangen of je blender of maya wilt gebruiken. Ieder zijn voor / nadelen  (  pure werksnelheid = blender  ,   trager werken met heel veel knopjes en omwegen = maya )   PS. Afhankelijk van je keuze is er wel een andere exportmethode, de Giants exporter van blender neemt geen skelet mee bv

 

Zo te zien is het model dat je gekocht hebt al voorzien van een skelet, dus daar heb je hopelijk geen kat in de zak gekocht, ( anders zal je moeten snijden / skelet aanmaken ).

Dus allereerst model inladen en direct SAVE AS gebruiken , liefst een naam met een nummer zodat je snel kan terug 'bladeren" in wijzigingen ;)  , nooit op een originele tekening verder gaan, nooit.  ( als het misloopt ben je anders alles kwijt )

 

Hetgene dat je eerste gaat moeten bijtekenen is een vorm voor de collision , zo grof mogelijk en zit je iets in of naast je model, niets aantrekken.  Wel letten op de onderkant van de vorm, aangezien het spel daar het ' grondniveau " van gaat maken.

Het

 

Dan ga het model moeten parenten aan de collision  en kun je een allereerste export doen naar GE om te zien hoe het wordt omgezet;  en hoe de files worden geladen; vooral met name als er speculars / cavity / ao's bijzitten als puur materiaal,  die ga je moeten integreren in een bestand,  normal, emission en diffuse zou geen probleem mogen geven.

 

Als dat geverifieerd is zet je de mask van de colli  op  202042    en maak je gewoon een standaard setup van een mod aan,    moddesc, voertuig.xml,  subfolders  Textures, Scripts,  ev sounds  etc.     de basis opzetten zodat je wanneer je verder ontwikkeld direct de bestand op de correcte plaats kunt zetten en refereren , vooral voor GE

 

In je voertuig.xml  zet je gewoon een basistemplate in van een tractor, en kijk je even welke indexen je gaat moeten plaatsen in GE , exitpoint,  player root etc  en exporteer gewoon die mikmak uit een andere mod ;)

 

en dan de moment supreme,  inladen in het spel om te verifieren dat het model correct spawnd  =  lees wel spawnd, staat hij onderste boven, half in de grond,  in stukken uiteen,  lua fouten tot en met ==   dat maakt allemaal niet uit, zolang het model wordt geladen is het ok.  Desnoods zet je even wireframe op naast de spawnlocatie in geval hij spawnd en door de grond valt .

 

 

 

En hier is het punt waar de meeste mensen verkeerd lopen =

 

Als het inladen lukt onder welke vorm dan ook , een  KOPIE nemen en in een backup folder zetten , niet aan hetzelfde bestand verder knoeien, vooral omdat dit V0.0.0.1 is

Gebeurd er een fatale fout, zelfde reden als hierboven, ben je niet alles kwijt.

 

 

En dan kun je stap per stap verder werken

 

Heel veel tekst, waarschijnlijk ook chinees er tussen ;)    Laat maar weten waar je vast zit.   En zoals in de vorige replys al is vermeld,  google eerst je vraag over hoe moet dit en dat,  meestal zit er wel een filmpje bij dat je stap per stap kun meevolgen :)

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.