Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Aanbevolen Bericht

Hoi allemaal,

Heb eigenlijk drie vragen.

1.Wil graag bij het starten van een voertuig alleen de dagverlichting laten branden. Wat is dan de zogenaamde light state.

Heb gezien dat er meerdere mogelijkheden zijn, ik zie in meerdere xml's 0 1 2 en 3 tegenkomen. Maar heb het aantal keren geprobeerd maar het lukt niet zoals het moet.

2. Wat is het verschil bij de verlichting van de voertuigen tussen low en high, ze komen beide voor maar de inhoud tussen de <low> </low> en <high> </high> zijn identiek.

3. Als ik een adstrip wijzig via paint en ik sla deze op en ik wijzig deze ook in mijn id3 file dan wordt de achtergrond zwart in plaats van transparant. Maak ik een fout in de *.dds instelling??

Dank jullie voor de hulp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het antwoord op vraag 1 en 2 weet ik helaas niet.

volgens mij is het antwoord op vraag 3 het volgende

wanneer je de adstrip -textuur opslaat m.b.v. paint.net als een .dds file kun je kiezen uit meerdere dingen instellingen.

wanneer je op opslaan drukt komt er een schermpje tevoorschijn met o.a. linksboven een keuzemenu waarin DXT1 is geselecteerd. ipv. DXT1 moet je DXT3 selecteren. dan laat hij de lege achtergrond ook leeg in GE ipv. zwart. 

succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

Eigenlijk is vraag 1 deel 1 heel gemakkelijk op te lossen, als er lampen zijn dat permanent moeten branden voeg ze toe in de i3d en zet ze NIET in de xml. Resultaat zijn constant brandende lampen.

2) de inhoud van LOW en HIGH moeten identiek zijn voor het spel, afhankelijk hoeveel lightstate's je gaat gebruiken   en hoe je ze gebruikt  ( en welke hij gaat moeten uit een aandoen ) .  Wil je bijvoorbeeld 512 lightstate's programmeren die je kan doorcycle'n met de toets F, dan gaat dit.  Meeste stoppen bij 3 omdat ze te lui zij om uit te vissen wat de xml eigenlijk doet en gewoon overnemen van de spel xml.   Ga je snel merken bij het gros van de mod makers, copy paste en geen flauw benul van wat er eigenlijk staat ;)

Als je met problemen zit met lichtgroepen zet je best de console zichtbaar, en het spel zo dat hij de lichten ook tekent,  dan kun je makkelijker volgen wat er aan de hand is.

( en voor de .dds extentie vraag is moet je inderdaad dxt3 of dxt5 type gebruiken, waarin een Alpha laag gebruikt wordt )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.