Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Scripts enzo

Aanbevolen Bericht

Beste farmers,

ik ben de laatste tijd leuk aan het knutselen in Giants editor, een map het inrichten geen probleem , heb als ik het zeggen mag veel kijk op inrichten van landschappen en details. Velden aanmaken ook niet, dingen uit andere mappen importeren ook niet. Maar nu komt het, best frustrerend eigenlijk, die verdomde scripts. Hoe krijg ik iets daadwerkelijk werkend.  Heb het gevoel dicht bij te zijn..... heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt, beetje dat idee.

Hoe loopt de verwijzingen met triggers ed. wat moet je kopiëren en waar moet je het plakken? .xml en .lua ???

Wie weet waar het uitgelegd word zodat je het ook snapt. Zie veel op YouTube maar kom er niet uit omdat het veel te snel gaat.....

Wie wil mij dit uitleggen en het liefst idioot proof hahaha......het gevaar zit erin dat als het voor jezelf gesneden koek is verwacht dat een ander het wel snapt....
Mijn dank zal groot zijn :-)

Mede Farmer Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Gr3enBik3r:

@richardka Voor wat wil je de scripts gebruiken want voor bijvoorbeeld een fabriek heb je iets heel anders nodig dan voor een paar deuren

Nou laten we simpel beginnen , een deur die open gaat, of een lamp die brand hahaha.....en later zou ik eigenhandig een map willen kunnen bouwen.....5 jaar later of zo ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijvoorbeeld bij de meeste gebouwen waar je deuren in hebt zitten, daar staat een bestandje bij wat je alleen hoeft te kopiëren en te plakken in een andere xml.

Deze xml heet bij de deuren animatedobjects.xml deze kun je vinden in je map waar de map01.i3d ook staat. Hier plak je alle stukjes xml in die je hebt verkregen, als je dit error vrij wilt doen dan zul je iedere deur een ander cijfer of naam moeten geven om alle errors weg te werken. Als er niets mee word geleverd is het deuren maken iets moeilijker maar wel te doen. Nog een laatste ding dat je moet doen als je een error in je besturingsmenu ziet staan, dan zul je in de moddesc.xml een stukje tekst toe moeten voegen bij de l10n, deze staan dan ook meegeleverd bij downloadbare gebouwen en lampen onder moddesc.xml of zoeiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

Eigenlijk is de enige manier om dit te leren een bestaande basis map te ontleden waarin dit reeds werkt,  liefst eentje zonder al te veel tralala in verwerkt.   Desnoods neem je een copy en strip je 99% van de content eruit  om sneller te werken.   

Xml bestanden zijn eenvoudig te lezen omdat dit een Opmaak taal is  ( eXtensible Markup Language ) tov een LUA file, wat in tegenstelling tot xml wel een script language is.

PS. als XML te moeilijk is momenteel, maak het niet moeilijker om met Lua's te knoeien.  1 verkeerd commando en je spel werkt simpel weg permanent niet meer :P , dus blijf daar ver van weg om die te wijzigen ( gebruiken kan je gerust , maar niet wijzigen )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

He Richard, Welkom bij ons op het forum! Ik zou als ik jou was beginnen met iets makkelijks in te bouwen zoals een zagerij bijvoorbeeld. Je kunt dan een plaatsbare zagerij ernaast houden om te kijken wat hij allemaal nodig heeft aan lua's en moddesc regels etc.. En als je ergens tegenaan loopt kun je dat dan hier op het forum posten met je log erbij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.