Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

hotspots

Aanbevolen Bericht

Het laatste dat ik nog moet doen voor ik mijn map ga testen is de hotspots voor de shop en dieren aanpassen.

Ik heb de x en Z coördinaten aangepast in de map01.xml. 

Maar ingame op de pda veranderd er totaal niets.

Ik heb het al een paar keer opnieuw geprobeerd , maar geen resultaat.

Het betreft een 4x map. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voor mij mijn eerste ervaring met mappen maken. Bedoel je dit?? 

<maps>
        <map id="SampleModMap" className="Mission00" filename="$dataS/scripts/missions/mission00.lua" configFilename="maps/map01.xml" defaultVehiclesXMLFilename="defaultVehicles.xml">
            <title>
                <en>Mavericks farm</en>

</title>
            <description>
                <en>Have Fun!.</en>
                <de>Have Fun!.</de>
            </description>
            <iconFilename>maps/map01_preview.png</iconFilename>
        </map>
    </maps>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Gr3enBik3r:

nee ik heb enkel de map waar ik aan werk in de modfolder staan. Ik heb al zitten zoeken maar ik vind echt het probleem niet.

Nee het pad staat hier gewoon goed, dan vind ik het vreemd, misschien geeft de log iets aan, of heb je misschien meerdere versies van de map in je modfolder staan dat je de verkeerde selecteerd, dit gebeurt namelijk vaak onder het modden

53 minuten geleden zei Gr3enBik3r:

nee ik heb enkel de map waar ik aan werk in de modfolder staan. Ik heb al zitten zoeken maar ik vind echt het probleem niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei johndh:

Ik geef het op met die map , hotspots veranderen niet , de ene moment gaan alle poorten enzo open, andere moment werkt er totaal niets meer. Om gek van te worden is dit.

Ok poorten enzo werken weer pffff.

De hotspots hebben volgens mij te maken met de 4x map , als ik verander binnen de normale grote van de map werkt het, ga ik buiten die grens werkt het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

als er poorten zijn die wel en niet opengaan, kijk je namen na, ieder object moet uniek zijn of het kan zijn dat je onderaan de map een poort opendoet en in het midden zit toevallig een met dezelfde naam en die gaat mee open ;)

en voor die hotspots,  als het inderdaad aan de 4x opmaak ligt, doe een 4x open en kijk daar naar het coordinatensysteem ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei fa285634:

als er poorten zijn die wel en niet opengaan, kijk je namen na, ieder object moet uniek zijn of het kan zijn dat je onderaan de map een poort opendoet en in het midden zit toevallig een met dezelfde naam en die gaat mee open ;)

en voor die hotspots,  als het inderdaad aan de 4x opmaak ligt, doe een 4x open en kijk daar naar het coordinatensysteem ;)

de poorten had ik al opgelost, was een beetje te hevig geweest. De hotspots had ik al gekeken bij andere 4x mappen, ik vond niets. Ik gebruikte een boom om de z en x te bepalen , klopte van geen kanten. Nu heb ik een grainelevator die in de buurt stond gebruikt en nu heb ik het na 3 dagen zoeken eindelijk goed. Ik kan eindelijk de map beginnen testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.