Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

probleem met animatie

Aanbevolen Bericht

Hallo,

zoals jullie misschien hebben gezien ben ik een tijdje terug begonnen met een nieuw afdeksysteem. nu is deze bijna klaar op de textuur en een paar kleine dingetjes na. 

ik blijf alleen 1 probleem houden wat ik niet opgelost krijg :( 

wanneer ik het zeil open of sluit volgt het zeil het referentie punt niet altijd goed.

aan het begin en aan het einde staat deze echter wel op de goede plek. zie de foto's hieronder.

xq36m4qmocfhb.jpg3vtz2csmopb8o.jpg

Hieronder staan de xml regels welke van toepassing zijn:

Spoiler

<animation name="toggleCover">
            <part node="0>4|2|18|6" startTime="0" endTime="6" startRot="-14.071 0 0" endRot="-175 0 0"/>
            <part node="0>4|2|18|0|0" startTime="0" endTime="6" startRot="0 0 -90" endRot="0 -1200 -90"/>            
            <part node="0>4|2|18|2" startTime="4.25" endTime="6" startScale="1 0.8 1" endScale="1 15 1"/>
        </animation>    

<movingTool index="0>4|2|18|6" playSound="true">
            <dependentPart index="0>4|2|18|2|0" />    
            <dependentPart index="0>4|2|18|7" />
            <dependentPart index="0>4|2|18|8" />            
        </movingTool>    

<!-- cover-->
        <movingPart index="0>4|2|18|2|0" referencePoint="0>4|2|18|6|3" referenceFrame="0>4|2|18|5" scaleZ="true" />    
        <!-- Cilinders-->
        <movingPart index="0>4|2|18|7" referencePoint="0>4|2|18|6|1|1|0" referenceFrame="0>4|2|18|9">
            <translatingPart index="0>4|2|18|7|1"/>
        </movingPart>
        <movingPart index="0>4|2|18|8" referencePoint="0>4|2|18|6|0|1|0" referenceFrame="0>4|2|18|10">
            <translatingPart index="0>4|2|18|8|1"/>
        </movingPart>    

het scaling stukje bij de animatie is voor de hoogte van de cover, zodat deze bol wordt bij volledig uitvouwen. (cover is de bewerkte fillplane :P )

de cilinder stukjes bij moving part hebben betrekking op de cilinders welke aan de bewegende arm vast zitten. 

als iemand een idee heeft hoe ik het zeil beter kan laten volgen dan hoor ik het graag

ps. ik heb al verschillende getallen ingevuld bij de solverIterationCount.

bij voorbaat dank

bbfarmer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

voor dit probleem moet je eigenlijk de i3d ook tonen ;)      
Er zijn enkele oorzaken voor dit probleem =
-   het volgpunt staat op de verkeerde plaats ( bv op de bak ipv de arm group )

-   de afstand is te groot om in 1 bewerking te doen   (  2x 50% van de afstand ipv 1 maal 100%  - hoek overbrenging is te groot   2*90 graden ipv 180 om de richting te bepalen ( cw / ccw )

-  je hebt ergens een herschaling actief en bent deze vergeten naar schaal 1 te brengen

- je hebt een indexfout ergens  ( ga gokken zonder je i3d zijn deze lastig te spotten - je hebt een animatie op 0>4|2|18|2  en een movingpart op 0>4|2|18|2|0

er zijn er nog meer ;)   dit zijn de meest voorkomende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.