Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Meerdere texturen op 1 model

Aanbevolen Bericht

Hallo

Ik heb onlangs een John Deere 6410 van FS15 naar FS17 overgezet, ik wil alleen nog een mooie verende vooras maar deze is geen apart onderdeel in het model.

Het probleem is dus dat er meerdere texturen of materials op een i3d model zitten en ik weet niet hoe ik deze kan splitsen in blender zonder dat ik alles apart moet gaan selecteren. Iemand enig idee hoe ik dit makkelijk kan doen??

Mvg

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

hoeft niet gesplitst te worden, wat je moet doen is het object in blender inlezen,  dan de UV map openen en dan de delen selecteren dat je wilt bijkleuren,  UV map even exporteren en dan de originele diffuse bijwerken

Dit zal waarschijnlijk chinees zijn, maar anders stuur even je mod door, dan gebruik ik die even om shots te nemen en kan je verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

ja dan moet je inderdaad snijden, model inladen in blender, een niew materiaal op het hele geval zetten,    dan in edit mode gaan, onderdelen selecteren dat je wilt apart hebben en op P  drukken om te splitsen,  dan de stukken terug naar GE halen, bij je mod toevoegen, maar nog niets wissen.  Opslagen en dan de i3d in teksteditor openen  en de correcte materiaalnummers op de nieuwe zetten.  Dan in GE een nieuw bestand nemen en dan pas de gewijzigde i3d heropenen ( anders leest hij de materiaallijst niet meer in )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

aha, dan stonden er ook meerdere basismaterialen op het origineel, dat gaat het natuurlijk gecompliceerder maken.  Zou het kunnen dat het om een 13 mod gaat dat omgezet is naar 15 ?  ( kun je makkelijk spotten doordat er een schaduwmap in de diffuse staat ipv een textuur )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

ja dan wordt het inderdaad moeilijker,   de makkelijkste ( en lelijkste mogelijke oplossing voor het spel),  is foefelen.       Op de oude mod ga je de plaatsen waar de vering staat moeten transparant zetten in de diffuse ( dus een kopie nemen en die gebruiken), zodat het lijkt dat er niets is,  en op het nieuwe gedeelte ga je de originele textuur weer moeten toepassen.  Maar je gaat wel in een texteditor een nieuw materiaal moeten bijzetten bovenaan in de lijst, en die nummer gebruiken.  Anders vervangt hij alles met dat bronmateriaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.