Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Dirt Shader variation


Aanbevolen Bericht

Hallo,

 

op het moment ben ik bezig de overige motorconfiguraties van de Case IH Quadtrac te maken, inclusief CVX

ik wil dat de dirt van de sticker '500' er hetzelfde uit ziet als de dirt van de sticker '470'.

 

hh3yhqvdiibbn.1.0 - d__maaslandmods_docu

 

Ik gebruik dezelfde shader.

De Variaton staan allebei op Decal, RDT waarden allebei op 1-1-3-3.

De texturen verschillen alleen in de diffuse en red channel van de specular.

Diffuse Color, Ambient Color en Specular Color verschillen niet.

.i3d verschilt niet (in text editor)

Spoiler

      <TransformGroup name="configurations" nodeId="316">
        <Shape shapeId="72" name="engine_decal_470" visibility="false" clipDistance="50" nodeId="317" materialIds="25" castsShadows="true" receiveShadows="true" decalLayer="1"/>
        <Shape shapeId="73" name="engine_decal_540" visibility="false" clipDistance="50" nodeId="318" materialIds="19" castsShadows="true" receiveShadows="true" decalLayer="1"/>
        <Shape shapeId="74" name="engine_decal_620" visibility="false" clipDistance="50" nodeId="319" materialIds="31" castsShadows="true" receiveShadows="true" decalLayer="1"/>
        <Shape shapeId="75" name="engine_decal_500" visibility="false" clipDistance="50" nodeId="320" materialIds="15" castsShadows="true" receiveShadows="true" decalLayer="1"/>
      </TransformGroup>

Decal layer verschilt niet. 

Cos Power, Alfa Blending en Bump Depth verschillen niet.

 

De BV waarden verschillen wel

De material verschilt ook, maar is standaard van Blender.

Als ik de Variation op none zet zie ik dit

ev5kyif1dg3tb.1.0 - d__maaslandmods_docu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Master Moderator

hetgene dat je hebt gepast is de object info van de i3D,  kijk eens in de materialen info van de i3d,  en desnoods doe je gewoon de simpelste truc van allemaal,  kopieer de info van het ene materiaal naar het andere in de materialenlijst.  Nooit vergeten dat GE niets meer doet dan de i3d inlezen en tonen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Standaard sticker

Spoiler

    <Material name="defu620" materialId="25" ambientColor="1 1 1" cosPower="50" specularColor="1 1 1" alphaBlending="true" customShaderId="10" customShaderVariation="Decal">
      <Texture fileId="26"/>
      <Normalmap fileId="22"/>
      <Glossmap fileId="27"/>
      <Reflectionmap fileId="9" wrap="false" lodDistanceScaling="0.5" viewDistanceScaling="0.5" type="cube" scaling="1" refractiveIndex="1" bumpScale="0.1" shapesObjectMask="4294967295" lightsObjectMask="4294967295"/>
      <CustomParameter name="RDT" value="1 1 3 3"/>
    </Material>

 

 

Nieuwe sticker voor Quadtrac 500 configuratie

Spoiler

    <Material name="default" materialId="21" ambientColor="1 1 1" cosPower="50" specularColor="1 1 1" alphaBlending="true" customShaderId="10" customShaderVariation="Decal">
      <Texture fileId="28"/>
      <Normalmap fileId="29"/>
      <Glossmap fileId="30"/>
      <Reflectionmap fileId="9" wrap="false" lodDistanceScaling="0.5" viewDistanceScaling="0.5" type="cube" scaling="1" refractiveIndex="1" bumpScale="0.1" shapesObjectMask="4294967295" lightsObjectMask="4294967295"/>
      <CustomParameter name="RDT" value="1 1 3 3"/>
    </Material>

 

Dit bedoel je toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Master Moderator

yep, daar alles uit overnemen wat je nodig hebt en de naam van het materiaal veranderen ;)      , dan even een nieuw i3d nemen en dan de mod herladen ( dan leest hij de materialen weer volledig in ) ,   en dan gewoon even de correcte files terug markeren ( tenzij de dat direct doet in de texteditor ).    Nog een kleine tip, voor je exporteert in blender, zet een materiaal op je object ( hoeft niet volledig te ziin, maar wel een materiaal ) , dan ga je minder problemen hebben ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Origineel:

 

Spoiler

    <Material name="caseIHQuadtrac540_engine_decals_mat" materialId="31" ambientColor="1 1 1" cosPower="50" specularColor="1 1 1" alphaBlending="true" customShaderId="10" customShaderVariation="Decal">
      <Texture fileId="24"/>
      <Normalmap fileId="22"/>
      <Glossmap fileId="25"/>
      <Reflectionmap fileId="9" wrap="false" lodDistanceScaling="0.5" viewDistanceScaling="0.5" type="cube" scaling="1" refractiveIndex="1" bumpScale="0.1" shapesObjectMask="4294967295" lightsObjectMask="4294967295"/>
      <CustomParameter name="RDT" value="1 1 3 3"/>
    </Material>

500 Decal

Spoiler

    <Material name="caseIHQuadtrac500_engine_decals_mat" materialId="29" ambientColor="1 1 1" cosPower="50" specularColor="1 1 1" alphaBlending="true" customShaderId="10" customShaderVariation="Decal">
      <Texture fileId="28"/>
      <Normalmap fileId="29"/>
      <Glossmap fileId="30"/>
      <Reflectionmap fileId="9" wrap="false" lodDistanceScaling="0.5" viewDistanceScaling="0.5" type="cube" scaling="1" refractiveIndex="1" bumpScale="0.1" shapesObjectMask="4294967295" lightsObjectMask="4294967295"/>
      <CustomParameter name="RDT" value="1 1 3 3"/>
    </Material>

De materials zijn nu toch hetzelfde?

Ik heb het probleem nog steeds.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.