Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Logo op rondingen

jervries

Aanbevolen Bericht

Hallo.

Ik ben aan het experimenteren met logo's op de trucks en auto's en keepers...(bedanks eemhus voor de youtub uitleg :-))

Nu wil ik een groot logo maken op een silo echter die is niet plat maar rond. Hoe kan ik op ronde onderdelen toch tekst en een logo plaatsten.

Kan op youtube nl niets vinden.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 35
  • Created
  • Laatste antwoord

Hallo,

er zijn hiervoor verschillende manieren: 1. een ronde decal maken maar dat moet dan in blender gebeuren (indien je dit écht graag wilt kan ik wel helpen evt)

2. de makkelijkere manier: zoek de textuur van de silo op, en als je geluk hebt kun je daar gewoon op het juiste deel van de silo in de textuur het logo intekenen / plakken m.b.v. paint.net ofs.

als het niet lukt is het miss makkelijk om aan te geven welke silo je bedoeld ;)

in ieder geval succes! en als het niet lukt dan laat maar weten

mvgr. bbfarmer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@jervries

Diffuse is de eigenlijk afbeelding, deze moet je gebruiken om een logo op te maken,     Specular is voor FS een rekenbestand, geen echt imagebestand, iedere laag dient voor iets anders , en de normal is om vervormingen mee te maken.

De correctie manier is eigenlijk iets moeilijker :P

Stap 1 = silo omzetten naar obj en naar je favo 3d pakket brengen

stap 2 = daar de vorm van de decal aanmaken    ( door een gedeelte van de silo te selecteren, dit als apart object te zetten en er bv een schaal 1.1 aan te geven dat hij groter is dan de silo

stap 3 = Uv trekken op die decal en dan je logo gebruiken als Diffuse

stap 4 = logo exporteren naar GE en inpassen waar nodig

voor stap 2 dat @BBfarmer vermeld, is hij een klein detail vergeten te vermelden dat eigenlijk een HEEL GROOT probleem is.  Aangezien je niet de textuur van 1 item aanpasd, maar van alle objecten met dat textuur kan het zijn dat er ergens in je map gebouwen gaan staan met deels van je logo op, of je logo op plaatsen waar het totaal niet corect is.    Wel je toch deze methode gebruiken,   dupliceer en hernoem je het textuur bestand en verander ( liefst in een teksteditor voor precisie, anders gaat het weer globaal ) de naam van het materiaal en de bijgevoegde files.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wow....uhm...ok......van 3d heb ik totaal geen kaas van gegeten. maar bedankt voor je antwoord en uitleg....

denk dat ik het voorlopig voor gezien hou om op rondingen te werken

3 minuten later toegevoegd
4 uur geleden zei BBfarmer:

Hallo,

als het niet lukt is het miss makkelijk om aan te geven welke silo je bedoeld ;)

in ieder geval succes! en als het niet lukt dan laat maar weten

mvgr. bbfarmer

Ik wil de grote witte silo gebruiken die standaard in de winkel staat bij plaatsbare objecten. 

Placeable-Silo-Expand.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Dat detail (tje) zoals @fa285634 al zei was ik inderdaad vergeten.....

Ik wil dat logo er opzich best wel een keertje op maken maar dat kan wel even duren aangezien ik t aardig druk heb met school.

(Als iemand anders eerder kan dan voel je vrij!! Maar zeg t aub wel ff, dubbel werk is ook jammer ;) )

Ik lees het wel een keer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@BBfarmer  / @jervries

Pr75mRj.png

https://www.dropbox.com/s/qz3bjwgag9moozk/silo logo.zip?dl=0

Hopelijk heb je hier iets aan,    de dds is opgeslagen als dxt5  dus alles wat transparant staat wordt niet getekend

als er iets aan is roep even, duurt maar enkele minuten om aan te passen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.