Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Tatra verlichting lukt niet echt

Aanbevolen Bericht

reclame gelukt op de truck ook de toplichten en luchthoorns , maar kom nu met de lichten niet uit .
Wie kan me daarbij helpen ?
Of tips geven ?large.fsScreen_2017_10_25_22_37_53.png.6276b4e7e64abfb6244bd27ec13aa564.pnglarge.fsScreen_2017_10_25_22_37_44.png.359a6fcfc8de8c7963b4148d7157e770.pnglarge.fsScreen_2017_10_25_22_37_11.png.3a38805a9c6a0d5a7f5acb4dd1c4e09f.png

4 minuten later toegevoegd

Voor dat ik verder ga puzzelen er komt nog een Michelin mannetje op .

En papa moet ook nog een zonnescherm erop bouwen hihihi hij denkt dat ik alles kan , maar vakantie tijd hier dus we gaan stoeien ermee 8 jaar maar gek op farming .

Wie weet waar ik een zonnescherm kan vinden voor een Tatra ?

Groetjes 

Raymond en Sebastiaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei fa285634:

xml in de lichten sectie wat aanpassen,  staat redelijk duidelijk aangeduid hoe het werk   met decoratie en reallights en groupen

FA weet niet wat ik doe als ik iets verander zoals dat ook normaal gaat met beacons doe ik zeker iets fout nog zie in GE wat mijn Decoratie zijn maar die waarde kloppen niet .

Voel me nu echt oud worden kom er niet uit  , geef niet gauw op maar ben nu al een halve dag bezig om deze truck te maken voor ons boerderijspel .

Als je het niet druk hebt met je studie of werk wilt U er eens naar kijken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies zo gedaan als hierin de tutorial staat , maar dan via youtube precies zelfde volgorde .

Maar snap niet als ik de lichten aan zet brand de toplichten wel maar de gewone lichten zijn nu zwart en knipperlichten werken niet meer .

Ga nu weer aan sleutelen  zoals FA zei zal het hem in XML zitten , maar kan zelf geen fouten vinden .

Maar ben erg nieuw in dit maar wil het proberen voor mijn zoontje die wil een eigen truck in game hebben met zijn vader we spelen altijd dit spel samen in multiplayer .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

waarschijnlijk heeft het met groepering te maken =

lightTypes="xxx"     excludedLightTypes="yyyy"/>

met deze xml tags op lichten kun je selecteren welke volgorder er gaat branden   bv 

<light realLight="0>2|0|3" lightTypes="0" excludedLightTypes="2 3"/>

in dit voorbeeld is het aan in groep 0, maar uit in 2 en 3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren ben blij dat jullie geduld met me hebben ;) 

maar zie dit in mijn xml staan .

<lights>
        <low>
            <light                       decoration="0>12|0|0"   lightTypes="0 3" />
            <light realLight="0>12|0|1"                          lightTypes="0" excludedLightTypes="3" /> <!--FrontLights-->
            <light                       decoration="0>12|2|0"   lightTypes="0 1"/> <!--BackLights-->
            <light realLight="0>12|1|0|1" decoration="0>12|1|0|0" lightTypes="2"/> <!--WorklightFront-->
            <light                       decoration="0>12|1|1"   lightTypes="1"/> <!--dummyWorkLightsBack-->
            <light realLight="0>12|0|2"                          lightTypes="3"/> <!--HighBeam -->
        </low>
        <high>
            <light                       decoration="0>12|0|0"   lichttypes="0 3" />
            <light realLight="0>12|0|3"                          lightTypes="0" excludedLightTypes="2 3" /> <!--FrontLights-->
            <light realLight="0>12|2|1"   decoration="0>12|2|0"   lightTypes="0 3" /> <!--BackLights-->
            <light realLight="0>12|1|0|2" decoration="0>12|1|0|0" lightTypes="2" /> <!--WorklightFront  -->
            <light                       decoration="0>12|1|1"   lightTypes="1"/> <!--dummyWorkLightsBack-->
            <light realLight="0>12|0|4"                          lightTypes="3" excludedLightTypes="2" /> <!--HighBeam-->
        </high>
        <states>
            <state lightTypes="0" />
            <state lightTypes="0 1 2" />
        </states>
    </lights>

@ Jasper heb volgens tutorial gedaan en volgens youtube filmpje van deze vriendelijke Belg denk ik ;)  Senne2020 Modding .

Maar als ik het zo bekijk staat er wat dubbel in lighttypes is dit waar het fout gaat dan ?

trouwens dit is het bestand  https://www.dropbox.com/s/oe8lic90lgz1gxd/Tatra4x4byMBPModding_Raymond_v2.zip?dl=0  

Wil graag leren waar ik het fout doe hierin ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@raymond van veen,   99% van de "tutorials' online zijn nooit compleet en verwachten dat de mensen meer doen dan enkel hun volgen want ze vergeten meestal wel iets

2de probleem is " hou alles in 1 submap "   niet, luchthoorn+toplampjes+blabla,   zet alles netjes en gegroepeerd in 1 map, bv texturen.  Zijn de objecten geimporteerd in de i3d van de mod, wis ze dan ook uit uit de mod.

het zwarte probleem is omdat je bestanden niet correct geplaatst zijn, en als GE is niets meer terugvind, gaat hij dit ook wissen uit de materiaal lijst, dus die moeten allemaal terug hersteld worden  , staat zelfs in je log vermeld ( altijd nalezen als je fouten merkt )

zgoKPk6.png

8qeD3GW.png

qmYy8IH.png

hier mankeren bestanden in het materiaal, dus deze moet je terug correct zetten

open dus de i3d in een teksteditor en vervang deze =

filename="../Program Files (x86)/Farming Simulator 2017/data/shaders/emissiveLightsShader.xml" relativePath="true"/>
filename="../Program Files (x86)/Farming Simulator 2017/data/shaders/vehicleShader.xml" relativePath="true"/>

--> 

<File fileId="hier wel op nummer invoegen" filename="data/shaders/emissiveLightsShader.xml" relativePath="false"/>
<File fileId="hier wel op nummer invoegen" filename="data/shaders/vehicleShader.xml" relativePath="false"/>

<File fileId="xxx" filename="../../../shaders/emissiveLightsShader.xml" relativePath="true"/>
<File fileId="xxx" filename="../../../shared/lightPattern/square2_diffuse.png" relativePath="true"/>

fs zoekt relatief, en ingeval je niet met dos of path aanduiding bekend bent,  ../   betekend 1 map lager zoeken dan de actieve map, dus voor de laatste 2 zoekt je pc 3 mappen lager achter bestanden, en die gaat hij dus niet vinden

mits wat klik en textedit werk ( en hier en daar een shader toevoegen op de lampen + static_light_pattern activeren op de shader komt het op dit dan =

afbeelding.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.