Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

[Tip] Drive Controle 3.90

TGF Sam

Aanbevolen Bericht

Hallo Mede-Farmers

Het Tgf Team hebben de nieuwe drive controle en de nieuwigheid is dat als je in het gewas rijd met een voertuig verdwijnt het gewas zoals in het de realiteit ook is.

Dus voor de mensen die dat niet graag hebben blijf dan bij drive controle 3.80.

Bij coursplay wordt het uitgeschakeld dat is geen probleem

Grtn The Green Farmers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sam,

Graag download ik "jullie" nieuwe versie 3.90 van Drive Control. Ik ken The Green Farmers nog niet, de plek waar ik de download kan vinden kom ik wel een keer tegen. Ik heb zelf versie 3.85. Misschien trap ik een open deur in, maar ik meld het hier toch: Deze hele handige mod, (veel logischer bedacht, dan de default besturing van FS15!) heeft een paar vervelende eigenschappen. De Spacebar wordt gebruikt om van vooruit naar achteruit te schakelen. Maar die Spacebar schakelt ook de IC in en uit, zodat je mét de Drivecontrol onmiddellijk de flexibiliteit van je externe views kwijt bent als je achteruit rijdt. Je ziet niet meer wat je doet. Is hier iets aan te doen? En verder verandert Drivecontrol  de instelling van de X-Boxcontroller: de Gamepad deadzone gaat telkens van 14% naar 0%. Dat is heel lastig sturen, je zwalkt over de weg, zeker als je van achter op je voertuig kijkt. Ik heb geprobeerd die instelling in het spelmenu terug te zetten op 14% en dat te saven. Maar na opnieuw opstarten van FS15 staat hij tóch weer op nul. Is ook hier iets aan te doen? Ik hoor daar graag iets over. (Kan ik die Spacebar niet zelf vervangen door een andere -ongebruikte- key in het drivecontrol-script?)

Vr. groet. Stroman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Twan:

Hier had ik ook last van, ik heb toen de verwijzing naar "spatie" omgelegd naar shift omdat dit mooi aan de linker pink ligt. Misschien een tip ;)

Hoi Twan,

Goede tip. De spatie door shift vervángen lukte niet, later wel door Key8 (die volgens mij ook vrij is). Maar met omleggen bedoelde je waarschijnlijk shiftl+space? Dat ga ik nog wel even proberen.

Ik kom later vanmiddag nog wel even terug op het andere probleem: de wijziging van de Deadzone van 14% naar 0%, daar moet in de drivecontrol.lua iets aan te doen zijn? Ik zie een heleboel regels waar "Deadzone" in voorkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het nog eens proberen Twan. (Trouwens de vervanging door de Key_8 werkte bij mij de tweede keer óók niet, gelukkig had ik mijn eerste poging opgeslagen, en toen ik die teruggezet had deed hij het weer wel! Raar!

Op de Drivecontrol.lua kom ik nog later nog wel terug. Een ingewikkelde file waar ik (nog) niks van snap. Ga het op mijn gemak nog eens bekijken, maar dit is volgens mij de boosdoener die de Deadzone van de controiller terug zet op nul.

Ik heb mijn log.txt op het forum gezet onder topic Missing l10nbutton, wil jij daar een keer naar kijken?

Vr. groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.