Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

[TuT] Texture verwijzen wanneer modellen wit zijn.


Aanbevolen Bericht

Vaak wordt de vraag gesteld hoe het komt dat gebouwen etc. ingame wit zijn, daarom heb ik hierover een korte uitleg gemaakt: 

 

2u7rp7m.png

 

Als je de .i3d opent in Notepad (Dit geval ++ geeft in tekst geen verschil!) moet je opzoek naar dit zinnetje:

Citaat

<Files>
    <File
fileId="1" filename="WifoKS_Ao.dds" relativePath="true"/>
  </Files>

 

 

Het deel wat hierboven zwart gekleurd is: "WifoKS_Ao.dds" is de verwijzing naar je texture bestand.

Deze naam dus even kopiëren vanuit het texture bestand wat je neemt en wordt het dus bijvoorbeeld: "Wifo.dds".

Wanneer hij niet in dezelfde map staat wordt het model nogsteeds wit, zit in de map waar de .i3d inzit nog een map met "Texture" doe je het zo: 


 

Citaat

 <Files>
    <File
fileId="1" filename="MAPNAAM!/Wifo.dds" relativePath="true"/>
  </Files>

 

Dus eerstens de map, afgesloten door een "/" alvorens of nog een map of het werkelijke texture bestand---> Naam.dds (Of .jpg/.png maar omdat Fs 15 zonder error's loopt op .dds gebruik ik deze. 

 

Gr Inter Fan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.