Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

[TIP] zaaicodes GE


Aanbevolen Bericht

fs13 (GE 5.0.1, 5.0.2, 5.0.3)

 

Spoiler

 

Crops
Small Grown spurt: 0+5
Bigger Groth Spurt: 0+4+5
Fully grown crops channel: 0 + 5 + 6
Weathered Crop: 0+7
Cut Short Crop:0+6+7
Windrows 0+8; 0+9; 0+10; 0+11 < Different heights?

Painting new fields Terrain.
Normal
Cultivated: 0
Ploughed: 1
Drilled(cereals): 2
Drilled(potatos):3

Sprayed:
Sprayed ploughed land: 1 +4
Sprayed Cultivated Land: 0+4
Sprayed Drilled Land 2+4
Sprayed Potatoes Ridges: 3+4

45Degree Angle way 1:
Cultivated: 0+5
Ploughed: 1+5
Drilled Land: 2+5
Potato Ridges: 3+5

45Degree Angle way 2:
Cultivated: 0+5+6
Ploughed: 1+5+6
Drilled Land: 2+5+6
Potato Ridges: 3+5+6


90Degree Angle way 2:
Cultivated: 0+6
Ploughed: 1+6
Drilled Land: 2+6
Potato Ridges: 3+6
(http://www.fs-uk.com/forum/index.php?topic=121889.0)

 

 

 

fs15 (GE 6.0.1, 6.0.2, 6.0.3)

Spoiler

Ground Detail Density Layout
============================

Channels (kanalen):
0: Cultivated (gecultivateerd)
1: Ploughed (geploegd)
2: Seeded      (gezaaid, maar zonder afstandsbeeld)   (no distance map)
3: Seeded potatos (gepote aardappels, maar zonder afstandsbeeld) (no distance map)
Afstandsbeelden maak je pas wanneer je daadwerkelijk planten neerzet.

Distancemaps are created when you place fruits.


4: Sprayed (gesproeid, kunstmest)
5-6: Angle (graden, hoeken)
00: 0°
10: 45°
01: 90°
11: 135°

Channels 0-3 must be exlusive (kanalen 0-3 moeten exclusief zijn)
Channels 4-6 must be 0 if channels 0-3 are 0 (wanneer kanalen 0-3 waarde 0 hebben, hebben 4-6 ook een 0-waarde.)


Foliage Density Layout (plantenshizzle)
======================

tttt gggg wwww

t: Type Index (type)
g: growth state + extra states, fruit (groeistatus + extra statussen)
w: windrow (geharkt)

Type Index (t)
--------------
0: 0000 none
1: 1000 wheat
2: 0100 grass
3: 1100 rape
4: 0010 barley
5: 1010 maize
6: 0110 dryGrass


This is selected automatically in the GUI by the editor
(Dit wordt automatisch gegenereerd door de GUI in de editor.)
Growth state (g) (groeistatus)
----------------

Growth state (normal crops (wheat, rape, ...)):
0000 none (geen)
1000 0 (invisible) (onzichtbaar)
0100 1
1100 2
0010 3
1010 4 (fully grown) (volgroeit)
0110 5 (fully grown) (volgroeit)
1110 6 (fully grown) (volgroeit)
0001 7 (withered)  (kapot, dood)
1001 8 (Cut Short) (al geoogst, stoppels)

 

Growth state (grass):
...
0100 1 (1st, cut state)
1100 2
0010 3
1010 4 (fully grown)

growth state (potato): (aardappel)
...
1010 4 (growning 4)                (sowing width) (pootbreedte)
0110 5 (fully grown)               (sowing width) (pootbreedte)
1110 6                  unused
0001 7                  unused
1001 8 (cut short)                 (sowing) (poten)
0101 9 (prepared for cutting)      (sowing width) (pootbreedte)

Growth state (sugar beet): (suikerbiet)
...
1010 4 (fully grown)
0110 5 (fully grown)
1110 6 (fully grown)
0001 7 (withered)
1001 8 (cut short)
0101 9 (prepared for cutting)

Windrow (w)
-----------
0000 none
1000 value 1
0100 2
1100 3
0010 4
...
0001 8
1001 9
0101 10
1111 15

(http://www.fsmodding.com/topic/203-fs15-channel-codes/)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.