Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

lampjes uitklappen

Roytjuhh

Aanbevolen Bericht

• Master Moderator

eerst moet je een animatie aanmaken met het juiste onderdeel en bewegingen

bv

<animations>
        <animation name="Random_Naam"> 
			<part node="0>1" startTime="0" duration="3.0" startRot="0 0 0" endRot="-35 0 0" />
        </animation>
 </animations> 

en dan daarna roep je die op met

<foldingParts startMoveDirection="1" >
        <foldingPart animationName="Random_Naam" speedScale="1"  />
    </foldingParts>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

Waarschuwing op voorhand,  kan een beetje technisch worden :

Het zijn voorbeelden dus pas op met pure Copy&Paste,     je moet gewoon zorgen  dat  Random_Naam   in beide definities hetzelfde is ( + hoofdletter gevoelig << ) en voor dit onderdeel  uit de code:

<part node="0>1" startTime="0" duration="3.0" startRot="0 0 0" endRot="-35 0 0" />

moet je zelf wat met spelen ,  de 0>1 waarde moet je veranderen naar de index van het object dat moet bewegen :

cf92435ebbcb4e939b61f43d77b06b6f.jpeg

op dit voorbeeld is het 2>0 bijvoorbeeld ( Index Path )

startTime = begin in seconden

duration = duur in seconden

startRot = Begin rotatie van het object,    afleesbaar van  rotate X/Y/Z

endRot = eind rotatie van het object,  zelfde plaats  dus  Rotate X/Y/Z

Wat je doet is je roteert het object in zijn beginstaat en neemt de waarden over ( startRot),  dan roteer je naar eind positie en neemt de waarden over en zet deze in endRot.   Dan saven en testen.   Merk je dat de positie's verkeerd zijn, wissel de tekst    "startRot"  en "endRot" om van plaats

Dit was de basis , en zoals je snel zal merken werkt deze methode 9 op de 10 keer niet.

Hier volgt de uitleg incase shit happens  (  aka  hoe roteer ik een object waarvan het nulpunt <niet> correct staat )

picture :  50f48a17be8549f3b520cd207e7e82e3.jpeg   hier draait hij dus rond een punt in de ruimte ipv een hoek ( aangeduid door de gizmo )

Moest je merken dat je object niet correct draait  dus in een circel rond een punt ver weg kun je dat gemakkelijk oplossen :

je voegt een transform toe aan de je mod :  04feb2d317f14314a1642694a0471d28.jpeg

en je sleept dit naar waar je denkt dat het object moet rond roteren.

dan ( heel belangrijk ), selecteer je het object dat moet roteren en druk op ctrl-X  ( knippen )  en selecteer je terug de transform dat je net hebt aangemaakt.  Dan druk je ctrl-V ( plakken )  en je zal merken dat het object een onderdeel van de transform is geworden.

4997c57b45584d68aff2c9bb76b177ac.jpeg

En om de transform group op de correcte plaats IN je mod te krijgen , is het dezelfde truc,  ctrl-X om de T_G te knippen, juiste plaats gaan staan en ctrl-V

Als je nu de transform gaat roteren, gaat het object ( in dit geval  case_gps ) meebewegen relatief gezien tov de transfrom ipv zijn eigen nulpunt.

Beetje me spelen en niet vergeten = CTRL-Z ( undo ) is je vriend in dit geval om de objecten terug te splitsen

voorbeeldje  ( het is wel niet het beste want mijn assen staan meestal correct als ik teken ;)

64c3c26153cd46ed998a1addadace98f.jpeg

Neem even aan dat het een deur is ipv een gps antenne lolz

Op figuur A staat het nulpunt in het midden van de deur en als ik er een 90* op Y-As aan geef  zie je dat de positie van de deur  niet verander is, enkel rotatie.    Dus dat is niet wat de bedoeling is maar niet iets wat je kan oplossen in GE.

Wat je wel kan doen is via een omweg het oplossen met een Transform

Op figuur B heb ik een transform group gemaakt en ervoor gezorgd dat deze op een hoek staat.  Als ik dezelfe rotatie van 90* op de Y-as toepas,  zie je dat niet enkel de rotatie is aangepast maar ook zijn positie,  dus als het ware rond zijn scharnier gedraaid.

en als je de gps antenne wilt,   berichtje sturen naar @case puma 165

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.