Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

[Tutorial] Velden maken in Giants editor

Richard

Aanbevolen Bericht

• Administrators

Giants editor, Foliage Layers.

In deze tutorial vind je de channel codes van de verschillende velden een hoe je de velden maakt in de Giants editor.

Velden channels,

Gecultiveerd land channel: 0

Geploegd land channel: 1

Aardappel land channel: 2

Ingezaaid land channel: 0 + 1

Gras land channel: 0 + 2

hierbij kun je de volgende channels extra aanzetten,

Bemest land vink je erbij aan channel: 3

Om je land te draaien vink je erbij aan,

Channel: 4 = 45 graden gedraaid

Channel: 5 = 90 graden gedraaid

Channel: 4 + 5 = 45 graden gedraaid de andere kant op

Hoe maak je een veld in Giants editor,

Je moet de Terrain Editing tab hebben deze vind je onder ''Window'' --> Terrain Editing.

velden1.jpg

Ik heb dit tabblad recht op mijn scherm in de editor. Hier zie je in staan ''foliage layer'' en daar ga je naar ''terrainDetail''.

velden2.jpg

Om nu het veld in te kunnen tekenen ga je bovenin naar ''Terrain foliage paint mode'' dat is het gras plantje.

velden3.jpg

Nu heb je je ''brush in beeld dit is het rode rondje deze kun je met je scroll knop kleiner of groter maken, met de linker muisknop kon je velden tekenen en met je rechter muisknop kun je ze weer weghalen.

velden4.jpg

Ook kun je kiezen voor een vierkante brush dit kies je bij ''brush type'' en dan kies je voor square.

velden5.jpg

Heb je hier nog meer vragen over stel die gerust op het forum we zijn er om je te helpen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

door deze structuur op te zetten en de nodes te plaatsen op de hoeken van het veld  :

efa76edf2d80462b95d89ff17fbea270.jpeg

doe even een van de twee bijgeleverde mappen open en neem de structuur over van de objecten en plaats ze op de hoeken van de velden,  dan zet je de indicator waar de text moet komen en geef je het koop icoon een locatie.

Het spel doet de rest, je hoeft nergens xml aan te passen

En als alles goed staat natuurlijk nog de userattributes correct invullen qua oppervlakte en van welke npc of van de speler moet zijn.   Valt reuze mee.    Zit je met niet rechthoekige velden moet je natuurlijk meer punten plaatsen en letten op de correcte benaming van de punten ( 1 > 2 > 3  )  etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het morgen eens proberen,bedankt alvast @fa285634

-

Bedankt @fa285634 het werkt op deze manier perfect. Alweer een stukje verder met mijn test map.

Dan nog even een vervolg vraag, ik had de i3d file al geopend notepad++ maar kan het zelf niet vinden.

Waar kun je aangeven dat je een veld al in je bezit hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...
  • 1 month later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.