Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

[Tutorial] Objecten exporteren & texturen toewijzen GE 7.0.4


Jasper

Aanbevolen Bericht

Er komen steeds meer vragen over het exporteren van objecten in giants editor. Dus bij deze even een tutorial ;)

 

Als voor beeld gebruik ik even de decals van de fendt 700.

 

nya4up.jpg

 

Als je het object geselecteerd hebt, druk je links boven in op File > Export Selection with Files. Je moet op with files klikken anders krijg je textuur fouten en dat willen we niet ;).

 

ejuetc.jpg

 

Je kiest dan een locatie waar je hem wilt exporteren en geeft de i3d een naampje dan druk je op op opslaan.

 

2ps0r5e.jpg

 

 

*Textures goed verwijzen*

 

Nu je hebt geexporteerd kan het zijn dat je textures niet goed staan (dit is niet altijd het geval). Dit kun je controleren door de i3d file die je hebt geexporteerd te openen in een tekst editor.

 

Zoals je hier onder kan zien staat er bij de onderste 3 textures ''../'' dit betekend dat hij in een mapje terug gaat zoeken naar texturen, in mijn geval staan de textures nu dus in mijn mods folder en dat is niet helemaal de bedoeling... Je gaat dus opzoek naar deze texturen.

  <Files>
    <File fileId="3" filename="fendt700Decals_engine_specular.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="1" filename="fendt716Decals_engine.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="7" filename="fendt720Decals_engine.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="8" filename="fendt724Decals_engine.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="5" filename="../shaders/vehicleShader.xml" relativePath="true"/>
    <File fileId="2" filename="../shared/default_normal.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="4" filename="../shared/rough_cube.dds" relativePath="true"/>
  </Files>

Als je de mapjes hebt kun je ze knippen en plakken bij de i3d wat je hebt geëxporteerd.

 

24vpe7m.jpg

 

Als je er voor hebt gezorgd dat deze mapjes nu bij de i3d in het mapje staan kun je ''../'' weg halen uit je path. Dan heb je dus dit:

 

  <Files>
    <File fileId="3" filename="fendt700Decals_engine_specular.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="1" filename="fendt716Decals_engine.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="7" filename="fendt720Decals_engine.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="8" filename="fendt724Decals_engine.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="5" filename="shaders/vehicleShader.xml" relativePath="true"/>
    <File fileId="2" filename="shared/default_normal.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="4" filename="shared/rough_cube.dds" relativePath="true"/>
  </Files>

Nu worden de texturen & shaders als het goed is correct geladen :D. Let wel nog even op met mapjes enzo aanmaken ivm. hoofdlettergebruik, een A is niet gelijk aan a voor het spel en gaat voor warnings zorgen of het niet vinden van textures. 

 

 

Mvg,

Jasper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.