Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Lua scripten

hondarghini

Aanbevolen Bericht

• Master Moderator

@hondarghini

1) Licht script -  en net zoals lightaddon, deels overbodig nu

2) peroonlijk script dat zorgt voor wheeldestruction en vulling van de shovel

3) Terratrac -  modmaker zijn eigen persoonlijk script om de animatie dat op de rupsen zit te triggeren naargelang de mod beweegt

4) Deze zorgt ervoor dat animeren makkelijk werkt of dat er bv andere toetsen makkelijker aan animaties kunnen gelinkt worden

En om je andere vragen te beantwoorden. Alle fs15 scripts zijn niet compatible met de nieuwe engine en moeten manueel omgebouwd worden naar de nieuwe functie's en hun respectievelijke schrijfwijze.

En ja ik weet dat giants het laat uitschijnen dat het makkelijk is van een mod van 15 naar 17 te brengen, maar dat is helemaal niet zo.  En het wordt zelfs nog erger als het bv een mod van 11 or 13 is,  deze moeten niet alleen omgezet worden, maar ook het huidige lichtsysteem eropzetten, maar ook allemaal omgebouwd worden qua componententen,  maar ook alle game elementen moeten upgedate worden naar de nieuwe 17 types  (vb particles wat voorheen een lege transform was, moet nu een vorm zijn of het gaat helemaal niet meer )

En ja ik weet dat het deze is ;)   of een variant ervan

26aaa5245a4241338dffb27b2d963340.jpeg

Ik ben er deze week al even mee bezig geweest om hem om te zetten, maar hij is nog lang niet volledig omgezet naar 17.   Hij spawnt wel en er zit al een update op van de terratrac ( dankzij een andere mod van FDR logging ). Lichten zijn al toegevoegd maar nog niet correct gezet + gekoppeld.  Alles wat met de shovel heeft te maken moet upgedate worden + deels hertekend aangezien er gefoefel van 11/13 inzit  ,  en waarschijnlijk nog vanalles dat ik nog niet op uitgekomen ben.

ik kan je wel al een voorlopige versie geven tot op het punt waar ik al ben als je je geroepen voelt om de rest af te werken, maar er is zeker nog een goeie 20-30 uur werk aan om deze aan te passen tot op een wenselijk niveau. Het dubbele als je echt naar details wilt gaan en er lichten wilt correct bijzetten ( getekende, niet enkel wat lichtpuntjes hier en daar )

even geduld nog,  er zijn honderden mensen momenteel dat vanaf het moment dat het spel beschikbaar is zels nog geen 24u er mee gespeeld hebben , maar gewoon druk bezig zijn met mods om te zetten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha! Echt grappig dat je precies weet waar ik mee bezig ben,Klopt als een bus:rofl:

Ik game ook altijd met FDR zijn mods,Dus had ook zijn mods uit elkaar getrokken en vergeleken,Zijn Terratrack.lua is geconverted (staat in ieder geval onderin zijn Lua)

Maar nog geeft deze mod errors en ik kan hem geeneens kopen in de winkel,Behalve als ik de lua files verwijder....Maar dan draaien de rubsbanden inderdaad niet meer he:rofl:

Maar ik ben zeer benieuwd hoever jij bent @fa285634  

Ik ben nieuw op het gebied modden van voertuigen,maar map bouwen doe ik al een jaar,Dus langzaam maar zeker komt dit ook goed.

Bedankt in ieder geval voor je uitgebreide antwoord.

gr hondarghini

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@hondarghini  kijk even na dat je toevallig niet met een zip en een uitgepakte folder zit, een zip wint altijd als mod

ik begin zelfs niet met aanpassingen aan een mod totdat het model ingame spawnd in de een of andere staat ;)

ik heb zelfs al mijn testmap een deel voorbereid op shovel testen :

d3626ef0ef1e4508846ad26db190fd90.jpeg

* edit *

net jouw edit gezien en ja dat wist ik al , daarmee dat die shovel moet hermaakt worden naar 17 en nog andere tweaks.  De game engine kan veel meer dan de 11 ;)   Dat is wat ik bedoel met converteren en dan corrigeren.   Alles wat overbodig is eruit en op de correcte manier brengen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.