Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

De Werkplaats (Work-In-Progress Topic!).

Aanbevolen Bericht

• Antwoorden 180
  • Created
  • Laatste antwoord

@fa285634 deze is idd door mij getekend, zoals je misschien weet ben ik ook nog beginnende met tekenen. 

daarom kies ik er ook voor om niet al te moeilijke dingen te tekenen. 

ik geef toe dat de randen een beetje ronder hadden gekund voor een 1e versie, maar daar word nog aan gewerkt. 

hierbij is een link naar t voorbeeld dat ik heb gebruikt:

(zoals je ziet is t model gewoon niet ingewikkelder/ gedetaileerder

Opbouwende kritiek is altijd prima (gewenst) maar afkraken kan ik niet waarderen ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

ik wist niet dat jij hem had getekend :)   maar ik weet wel dat cp altijd legoblokken tekent ;)

En juist omdat het zo'n 'simpel' model is, moet je nadruk leggen op details ( dat ga je nog wel leren ) om de aandacht van de te eenvoudige rest af te leiden. ( remember the girl in the red dress from the matrix :P )

bv een lasnaad

A   tov  B  ;)    ( bij B heb ik hem express verknoeid om hem zichtbaar recht te houden :P )

43zSZMv.png

Yq5ao5Z.png

En ook letten op de horizontale plaatsing van items , meestal liggen verticale delen niet gelijk met hun verticale broertjes , kwestie van de schaduwen correct te krijgen, zoals op de tweede render; daar zie je dat de schuine steunbalk niet gelijk ligt met de onderliggende dwarsbalk.

o0Vhl10.png

Jpv6Pyg.png

Ps

KTTGRlL.png

altijd zorgen dat niet zichtbare faces gewist zijn ;)  Dit gaat je problemen opleveren bij uv mappen / Ao bakken, renders,    basicly  gewoon bij alles

En ja ik weet hoe graag je je model ingame wilt hebben , maar daarin ligt ook een hele grote fout; wil je afmetingen checken, doe het omgekeerde. Haal een ingame model naar blender. 
Tenzij je iedere transformgroup perfect gaan aanmaken in blender is het gewoon tijd en energieverspilling  om eerst alles te voorzien van materialen voor de export, dan de boel door een teksteditor te trekken om exportproblemen snel weg te werken en dan nog eens xml te schrijven etc etc etc.    Neem erbij dan ook nog bij dat  je voor iedere iteratie van je model alles moet herhalen :(

Veel sneller om een model naar blender te halen, als het niet klopt heb je altijd een correcte referentie in je blend file  ( zet hem wel op een aparte laag ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@fa285634 Ik ga je hier toch geen 100% gelijkt geven ;) Alvast mijn excuses daarvoor haha. 

Eigenlijk heb je beide modellen nodig, degene met afgeronde hoeken voor de High Poly Normal map en de afgehoekte als daadwerkelijk model. 

Nu maakt het hierbij niet veel uit, omdat je zelfs met deze hoeken niet op een enorme polycount komt. Echter wanneer je bezig bent met een aardappel rooier om maar iets te noemen kom je snel op teveel poly's terwijl het ook gewoon kan met een normal map. 

Daarbij komt dat je makkelijker van een lowpoly model naar een high poly model kan gaan, dus het beste is om eerst een lowpoly model te bouwen :P

Daarnaast snap ik je commentaar wel, maar als tip zou ik je geven het iets "aardiger" te verwoorden, iedereen is immers ergens begonnen! Ik wil nu ook niet meer terug naar mijn eerste modellen, maar geniet nogsteeds van het kijken naar de modellen waar ik ooit mee ben begonnen: https://www.fs-uk.com/fs-mods/view/35973/Selfmade-Weight-mod-for-fs-15

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei fa285634:

hehe ja, beroepsmisvorming ;)    gewend van in een vak mensen op te leren waar nieuw eigenlijk wilt zeggen, daar ligt je gereedschap, daar zijn de toiletten en dat moet er af zijn :P

Snap ik snap ik, maar die mensen hebben daarvoor gestudeerd, wij zijn maar mensen met een hobby die het in de vrije uurtjes proberen te leren :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.