Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

De Werkplaats (Work-In-Progress Topic!).

Aanbevolen Bericht

• Antwoorden 180
  • Created
  • Laatste antwoord
1 uur geleden zei fa285634:

Een normal teken je niet ....      een specular eigenlijk ook niet.    voor beide  heb je een goed opgebouwd 3d model nodig ( dus geen sketchup brol ) , dus je zal dat moeten maken en dan vragen aan iemand dat hij dat wilt doen.

Euhm dit is die front schuif die jij voor mijn hebt getekent en ik had het toch niet over tekenen ik had het over maken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je stuurt dus gewoon zijn model naar iedereen zonder dat je daar toestemming voor hebt gevraagd als ik het zo begrijp? Daarnaast moet je niet altijd vragen of iemand anders jou wil helpen, als je ooit nog eens wat wilt bereiken zal je toch dingen zelf moeten ondervinden en proberen en daarmee wat leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jasper:

Je stuurt dus gewoon zijn model naar iedereen zonder dat je daar toestemming voor hebt gevraagd als ik het zo begrijp?

nee ik heb dat model door hem laten teken voor mijn dus toestemming is niet nodig lijkt me

1 uur geleden zei Jasper:

Daarnaast moet je niet altijd vragen of iemand anders jou wil helpen, als je ooit nog eens wat wilt bereiken zal je toch dingen zelf moeten ondervinden en proberen en daarmee wat leren.

klopt maar ik heb het al tien tallen keren geprobeerd maar kom er niet uit de spec lukt me niet en een mooie nette diffuse ook niet dan is het een plaat zonder diepte enzo vandaar.

hier een voorbeeld hier heb ik geprobeerd een spec te maken en heb het gedaan zoals op een filmpje op YouTube precies het zelfde en ik krijg dit:

hesselingbaletrailer_41zp9.png de spec map

knipselouzhd.pngmet spec

knipsel18xbsj.pngzonder spec

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

Helderheid / contrast aanpassen op de AO laag , dan gaat hij minder zwart zien.    Tutorials zijn niet dingen die je even blindelings overneemt, die dienen gewoon om de workflow en eventuele handelingen aan te duiden ;)

( En als die een 17 mod is, wis die banden, dat zou de persoon die deze mod heeft gemaakt/getekend heeft  reeds moeten weten - gebruik de dynamisch ingeladen van het spel )

edit -  het zwarte gedeelte kan ook komen omdat er geen UV's zitten op dat model.  Op de plaat dat ergens uit een mod komt zit er duidelijk wel een UV op en daardoor verwerkt die correct

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei case puma 165:

nee ik heb dat model door hem laten teken voor mijn dus toestemming is niet nodig lijkt me

"Voor jou" dekt de lading denk ik ;)

Daarnaast leer je het meeste van proberen en zelf meekijken met mensen die bezig zijn inplaats van iedereen te vragen iets voor je te doen, want dan leer je er helemaal niks van. Ik doe dit zelf ook fout met een aantal dingen zoals UV mappen, dat besteed ik zelf ook uit, maar de beste manier om dit toch te leren is meekijken en gewoon proberen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.