Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

HELP!? Texture probleem bij stortgoed


Pummelboer

Aanbevolen Bericht

Ik ben bezig met mod file voor toevoegen van bouwmaterialen; zand, grind, aarde en puin (sand, gravel, dirt, cracked).

Gebruik hiervoor als basis "newMaterialHolder.lua"

 

Werkt allemaal op één ding na;

wel: Alle vier de materialen zijn zichtbaar als 'filltypes' bij dumpers en containers in de shop

wel: Vullen van dumpers /containers werkt goed.

wel: Bij kiepen van dumper is texture van uitstromende materiaal zichtbaar

NIET: bij dumpen/kiepen op de grond verschijnt de bult materiaal wel, maar zonder texture. Gestorte hoop vervormd ook netjes als je er over heen rijdt.

wel: materiaal kan met shovel weer opgeschept worden. Dan zie je de texture ook weer in de shovel bak

wel: bij kiepen van shovel bak is is texture van uitstromende materiaal zichtbaar

wel: bij laden van materiaal met shovel in dumper is texture in de dumper ook weer zichtbaar.

 

Ik zie waarschijnlijk iets simpels over het hoofd, maar kan 't echt niet vinden.

Iemand een idee?

 

large.fsScreen_2016_12_28_19_13_46.pnglarge.fsScreen_2016_12_28_19_15_53.png

large.fsScreen_2016_12_28_19_16_03.pnglarge.fsScreen_2016_12_28_19_16_33.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Master Moderator

@Pummelboer

Dit gaat even grof klinken, maar dit is normaal spel gedrag :( en geen fout.  Hetgene dat je gedaan hebt is 99.9% correct

 

 

 

Je spreekt hier over een Filltype en dat heeft niets met de grond te maken , dus alle gedrag dat je beschrijft is correct.

 

Oplossing =

 

wel iets dat je nog moet verder uitwerken  ;)

 

deze link is vertaald en dan kun je verder, komt van marhu.  De originele is in het duits  en leest logischer dan zee google translate aankan :P

 

Reden dat het in 15 en vroeger wel werkte was omdat de 'hopen' ook gebruik maakten van een filltype  inplaats van de grond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 't opgelost, Bedankt voor de tip.

Zoals ik zelf al vermoedde was het inderdaad iets heel eenvoudigs wat ik over het hoofd zag.

Kwestie van resolutie en .dds instellingen wijzigen.

Stond letterlijk in het forum bij Marhu;

GroundTip Texture Formats: 
diffuse DTX5 use MipMap 512x512px 
normal DTX1 use MipMap 512x512px 
distance DTX1 use MipMap 256x256px

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.