Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Inladen kaart in FS17 geeft problemen.

Vleegske

Aanbevolen Bericht

Vandaag heb ik geprobeerd om mijn eerste map in te laden in FS17. Ik was nieuwsgierig hoe het een en ander in het spel er uit zou zien, maar het inladen en openen gaf nogal wat problemen.

1) Het openen van de map duurt ontzettend lang (meer dan 3 minuten!).

2) Bewegen in de map gaat behoorlijk langzaam en schokkerig.

3) Als de kaart eenmaal ingeladen is bijna alles wit. Alle gebouwen, verhardingen, objecten, bomen, struiken, etc. zijn wit. Alleen de textures voor de terreinarceringen zijn correct.

4) Sommige objecten zijn doorzichtig ipv wit. Ze staan er wel want je kunt er "tegenaan lopen".

Ik heb zo'n vermoeden dat ik de textures op de verkeerde plek heb staan en dat het zoeken naar de juiste textures daardoor zo gruwelijk lang duurt.

Komt iemand dit bekend voor?

Groet,

Vleegske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

1+2) spel in dev mode starten zodat je de console kan lezen, waarschijnlijk staat die vol fouten

3) heeft te maken met hoe er files worden gerefereerd namelijk relatief.     ( dus alle files in een subfolder zetten en in een teksteditor alles nalezen )

4) zelfde als 3,  FS kan ze niet vinden omdat er met een andere basisdirectory wordt gewerkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vleegske  je kunt de eigen map die je aan het maken bent beter uitgepakt in de mod map zetten vb: ....\mod\eigenmap\.... in single player kun je deze zo gebruiken.

Wat ik zelf doe is na elk nieuwe item in de map deze testen of alles goed is, of de trriggers werken, dan voorkom je dit soort problemen.

Nu zul je de logfile moeten doorlopen welke fouten er allemaal  zijn, en deze één voor één oplossen.

Het meeste wat je hebt de witte objecten, dan is de link naar de *.dds file niet goed, deze heb je waarschijnlijk vanuit een andere map geimporteerd. en werken nu niet meer als het bestand gezipt hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.