Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Creeen glas voor FS17

Alex1973

Aanbevolen Bericht

Hallo allemaal

Misschien een hele stomme vraag maar ik ben al weken bezig om via blender een raam te maken.
nu wil ik alleen het glaswerk en niet het kozijn.
nu kan ik glas maken in blender, maar als ik het exporteer naar i3d dan krijg ik alleen maar een wit vlak.

Nu kan het aan mij liggen dat ik te oud ben :4_joy: 43,

maar het is een hobby geworden om dingen voor mezelf te leren bouwen voor Farming simulator 17.

Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem?

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@Alex1973  Welkom op het forum!

Naar alle waarschijniljkheid zal je de i3d even moeten openen in een texteditor en de locatie van het textuurbestand correct zetten.  Je methode klopt hoor, als het wit is, staat er een materiaal op etc.  Enkel de locatie van het bestand zal niet kloppen en daardoor wordt het wit getoont

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top fa285634,

Dit kan ik dus gewoon in notepad ++ oplossen.
en ik maar zoeken en opnieuw doen.

Komt gelijk de volgende vraag, ik heb glas gemaakt met nodes van blender, dus niet uit een texture ?
Zit hier enig verschil in?
Zo ja waar zou ik dan de textures van blender kunnen vinden?

Fijne avond nog

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

ah in dat geval ben je iets te ver te gaan en moet je enige stappen gaan alvorens de exporter te gebruiken.  Je gaat de verschillende ( of enig ) textuur moeten bakken op een image file en dat als diffuse gebruiken als materiaal.    Zelfde methode als AO bakken als je dat al eens hebt gedaan. 

Best je werk even opslaan , nieuwe versie van je werk nemen ;  dan alles bakken op image files en dan materiaal aanmaken dat geen nodes gebruikt.

Mijn vorige oplossing vervalt ook,  als je met cycles werkt zal je moeten de textuurbestanden moeten 'bakken' alvorens je ze kunt gebruiken.  (ook een reden van het witte textuur, er is geen dat hij kan vinden ;) )     Wat je ook kan doen is ( en dit gaat wel in notepad++ , is een eerste de beste glas - textuur toewijzen op de diffuse , en alpha toevoegen , dan heb je ook glas - Maar wel zonde van je werk natuurlijk )

Nog een hele kleine tip.  Detail werk en al de rest is super. Maar gebruikt dat detail voor objecten dat het nodig hebben.   Als het een gebouw is dat je aan het maken bent;  zou je raam eigenlijk maar 2 tot  10 poly's mogen zijn met het raam opgetekend [ 2 voor het vlak + 8 voor een eventule schaduwen geworpen door de engine door het iets dieper te zetten ].

( voorbeeld is een plane, Inset op gedaan en dan Extrude op de Z + Triangulate )

73fbfa9199384a1482eb31121b59ef4e.jpeg

Niet omdat de engine het niet aankan, maar om de allom gekende reden. Detail gebruiken waar het moet ( dus op frequent gebruikte objecten)  Scenery objecten zijn 9 op de 10 allemaal optische illusies   Wat je wel eventueel kan doen is je volledige model tekenen, en het dan via een Cage overbakken op  low-poly met normal + diffuse  gebaseerd op de high-poly.   Visueel hetzelfde,   rekenkundig  duizendenmaal beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...

Hallo fa285634,

Je hebt mij in februari al een keer geholpen met blender, wil nog even zeggen dat het mij helaas niet is gelukt.

na drie weken proberen heb ik het op gegeven :4_joy:.

Maar nu misschien iets heel simpels om op te lossen.

Ik heb een map met water op verschillende niveaus en dit komt omdat ik een sluis gebruik die ik heb gevonden in 2015 die ook werkt in 2017.
onder in krijg je dan een haven, maar nu wil het geval dat als ik dus op het laagste niveau rij zeg maar, ik uit het voertuig wordt gegooid en de melden dat ik dus niet te diep in het water moet rijden terwijl er geen water is op dat stuk ik heb de waterPlane van jullie website gebruikt en alles netjes opmaat gemaakt.

Is het nu zo dat het gewoon niet mogelijk is om water op verschillende niveaus te maken, of moet ik iets veranderen.

Gr Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Hierbij zoals beloofd het nieuwe waterplane! :lol:

Zoals op de foto te zien heb ik de Waterplane aangevinkt die moet je laten staan zoals die staat ver onder je map, dit zorgt ervoor dat je andere platen niet ''Je rijdt te diep in het water'' melding geeft.

wp1vlsuz.jpg

De powerStationWaterplane zijn de kleinere vierkante platen die kun je nu overal op verschillende hoogtes gebruiken zonder die fout te krijgen. En de mirror kun je indien gewenst erop leggen als je wilt voor weerspiegeling. 

wp21hs1d.jpg

waterPlanes.zip <-- waterplanes download

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.