Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

pigFood lossen


DeBeugels

Aanbevolen Bericht

Hallo medeforumleden,  Ik ben bezig om een bulkwagen geschikt te maken voor pigFood, het laden lukt wel, maar ik kan de brokken niet lossen bij de trigger.

Ik heb hiervoor gebruikt de Kote Uni Semi uit het kotte universal pakket, het is uit eindelijk de bedoeling om via een OverloadPipe naar de silo ga lossen.

Maar in eerste instantie zou ik graag willen weten waarom ik niet  kan lossen en hoe ikdit werkend kan krijgen.

 

In de spoiler de xml

Spoiler

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="no" ?>
<vehicle type="kotteUniversal">
    <annotation>Copyright (C) Farmer Andy, All Rights Reserved.</annotation>
    
    <storeData>
        <name>
            <en>Universal Semitrailer</en>
            <de>Universal Sattelauflieger</de>
        </name>
        <specs>
            <neededPower>120</neededPower>
            <capacity unit="$l10n_unit_liter">30000</capacity>
        </specs>
        <functions>
            <function>$l10n_function_universalBarrel</function>
        </functions>
        <image>store_kotte3.png</image>
        <price>0</price>
        <dailyUpkeep>0</dailyUpkeep>
        <lifetime>600</lifetime>
        <rotation>0</rotation>
        <brand>KOTTEUNIVERSAL</brand>
        <category>universalTanks</category>
    </storeData>
        
    <typeDesc>
        <en>Universal Semitrailer</en>
        <de>Universal Sattelauflieger</de>
    </typeDesc>
    
    <filename>Kotte_Universal/kotteUniSemi.i3d</filename>

    <powerConsumer ptoRpm="-540" neededPtoPower="20"/>
    
    <size width="5.5" length="15" lengthOffset="1.5"/>

    <wheelConfigurations>
        <wheelConfiguration name="$l10n_configuration_agrarWheels" price="0" >
            <wheels autoRotateBackSpeed="1.5">
                <wheel rotSpeed="0" restLoad="1.6" repr="0>0"                      forcePointRatio="0.3" filename="wheels/TwinRadial_600_50R22_5.xml" configIndex="manBack" steeringAxleScale="0.3" steeringAxleRotMax="40" steeringAxleRotMin="-40"  isLeft="true" initialCompression="10" suspTravel="0.16" spring="62" damper="50" hasTireTracks="true" hasParticles="true" />
                <wheel rotSpeed="0" restLoad="1.6" repr="0>1"                     forcePointRatio="0.3" filename="wheels/TwinRadial_600_50R22_5.xml" configIndex="manBack" steeringAxleScale="0.3" steeringAxleRotMax="40" steeringAxleRotMin="-40"  isLeft="false" initialCompression="10" suspTravel="0.16" spring="62" damper="50" hasTireTracks="true" hasParticles="true" />
                <wheel rotSpeed="0" restLoad="1.6" repr="0>2"                      forcePointRatio="0.3" filename="wheels/TwinRadial_600_50R22_5.xml" configIndex="manBack"                                                                            isLeft="true" initialCompression="10" suspTravel="0.16" spring="62" damper="50" hasTireTracks="true" hasParticles="true" />
                <wheel rotSpeed="0" restLoad="1.6" repr="0>3" driveNode="0>3|0" forcePointRatio="0.3" filename="wheels/TwinRadial_600_50R22_5.xml" configIndex="manBack"                                                                            isLeft="false" initialCompression="10" suspTravel="0.16" spring="62" damper="50" hasTireTracks="true" hasParticles="true" />
                <wheel rotSpeed="0" restLoad="1.6" repr="0>4"                      forcePointRatio="0.3" filename="wheels/TwinRadial_600_50R22_5.xml" configIndex="manBack" steeringAxleScale="-0.5" steeringAxleRotMax="40" steeringAxleRotMin="-40" isLeft="true" initialCompression="10" suspTravel="0.16" spring="62" damper="50" hasTireTracks="true" hasParticles="true" />
                <wheel rotSpeed="0" restLoad="1.6" repr="0>5"                     forcePointRatio="0.3" filename="wheels/TwinRadial_600_50R22_5.xml" configIndex="manBack" steeringAxleScale="-0.5" steeringAxleRotMax="40" steeringAxleRotMin="-40" isLeft="false" initialCompression="10" suspTravel="0.16" spring="62" damper="50" hasTireTracks="true" hasParticles="true" />
            </wheels>
            
            <objectChange node="0>0"    scaleActive="0.83 1 1" />
            <objectChange node="0>1"    scaleActive="0.83 1 1" />
            <objectChange node="0>2"    scaleActive="0.83 1 1" />
            <objectChange node="0>3|0"    scaleActive="0.83 1 1" />
            <objectChange node="0>4"    scaleActive="0.83 1 1" />
            <objectChange node="0>5"    scaleActive="0.83 1 1" />
        
        </wheelConfiguration>
    </wheelConfigurations>
    
    <rimColorConfigurations useDefaultColors="true" defaultColorIndex="3" price="200" icon="$dataS2/menu/hud/configurations/config_rimColor.png">
        <rimColorConfiguration color="0.5271 0.5906 0.6105 1" />
        <colorNode node="0>0" />
    </rimColorConfigurations>
    
    <brakeForce>1</brakeForce>

    <steeringAxleAngleScale startSpeed="5" endSpeed="70" />

    <lights>
        <low>
            <light                     decoration="0>32|1|0"   lightTypes="0 3" />
            <light                     decoration="0>32|0|0|0" lightTypes="1" />
        </low>
        <high>
            <light realLight="0>32|1|1"   decoration="0>32|1|0"   lightTypes="0 3" />
            <light realLight="0>32|0|0|1" decoration="0>32|0|0|0" lightTypes="1" />
        </high>
    </lights>

    <brakeLights>
        <brakeLight realLight="0>32|1|1" decoration="0>32|3|0" />
    </brakeLights>

    <turnLights>
        <turnLightLeft realLight="0>32|2|0|1" decoration="0>32|2|0|0" />
        <turnLightRight realLight="0>32|2|1|1" decoration="0>32|2|1|0" />
    </turnLights>

    <reverseLights>
        <reverseLight realLight="0>32|4|1" decoration="0>32|4|0" />
    </reverseLights>

    

    <fillPlanes rotationDegrees="true">
        <fillPlane fillUnitIndex="1" >
            <!-- Anzeige vorn -->
            <node index="0>12|1|0" alwaysVisible="true">
                <key time="0" y="1.726" rotation="0 0 0"/>
                <key time="1" y="1.726" rotation="0 0 270"/>
            </node>
            <!-- Anzeige hinten -->
            <node index="0>12|4|0" alwaysVisible="true">
                <key time="0" y="1.726" rotation="0 0 0"/>
                <key time="1" y="1.726" rotation="0 0 270"/>
            </node>
        </fillPlane>
    </fillPlanes>
    
    <supportsFillTriggers value="true" />
    <allowFillFromAir value="true"/>
    <allowTipDischarge value="true" />
    
    <overloading capacity="600">
        <trailerTriggers>
            <trailerTrigger index="0>14" />
        </trailerTriggers>
    </overloading>
    
    <pipe automaticOverload="false" />
    
    <OverloadPipe index="0>22|0">
        <attacher index="0>22|2"/>
    </OverloadPipe>
    
    <unloadTrigger index="0>13" />
     
    <fillUnits>
        <fillUnit unit="$l10n_unit_literShort" fillTypeCategories="liquid" capacity="30000"/>
        <fillUnit unit="$l10n_unit_literShort" fillTypes="pigFood" capacity="30000" />        
    </fillUnits>
    
    <fillRootNode index="0>" />
    <fillMassNode index="0>" />
    <exactFillRootNode index="0>34|4" />
    <fillAutoAimTargetNode index="0>33|0" startZ="0.9" endZ="-1.8" invert="false" fillUnitIndex="1" startPercentage="25"/>

    <fillSound file="sounds/slurrypump.wav" pitchOffset="1.0" volume="0.8" volume3D="0.8" innerRadius="10" radius="40" linkNode="0>12" useOnDischarge="true" useOnCharge="true" />
    <refuelSound file="sounds/slurrypump.wav" pitchOffset="1.0" volume="0.8" volume3D="0.8" innerRadius="10" radius="40" linkNode="0>12" useOnDischarge="true" useOnCharge="true" />
    <cylinderedHydraulicSound file="$data/sounds/hydraulicUp.wav" pitchOffset="0.95" volume="0.55" indoorVolumeFactor="0.35"  indoorLowpassGain="0.75" />
    <attachSound file="$data/sounds/header_attach.wav"   pitchOffset="1.00" volume="0.70" indoorVolumeFactor="0.60" indoorLowpassGain="0.90"/>

        
    <tipReferencePoints>
        <tipReferencePoint index="0>16" width="2.5" /> <!-- side -->
        <tipReferencePoint index="0>26" width="2.5" /> <!-- back -->
    </tipReferencePoints>
    
    <tipOcclusionAreas>
        <tipOcclusionArea start="0>31|0" width="0>31|1" height="0>31|2" />
    </tipOcclusionAreas>
    
    <fillLitersPerSecond>600</fillLitersPerSecond>
    
    <tipAnimations>
        <tipAnimation speedScale="1" animationName="tipping_right" dischargeStartTime="0.4" dischargeEndTime="60" name="info_tipSideRight">
            <tipEffect fillTypes="liquidManure water liquidFertilizer digestate milk pigFood">
                <effectNode effectNode="0>17|0" materialType="fluid" materialTypeId="1" filename="materials/unloadingEffects.i3d" position="0 0 0" fadeTime="0" />
            </tipEffect>
        </tipAnimation>

        <tipAnimation speedScale="1" animationName="tipping_back" dischargeStartTime="0.4" dischargeEndTime="60" name="info_tipSideBack">
            <tipEffect fillTypes="liquidManure water liquidFertilizer digestate milk pigFood">
                <effectNode effectNode="0>28|0" materialType="fluid" materialTypeId="1" filename="materials/unloadingEffects.i3d" position="0 0 0" fadeTime="0" />
            </tipEffect>
        </tipAnimation>            
    </tipAnimations>
    
    
    <cover animationName="toggleCover" forceOpenOnTip="false"/>
        
    <animations>
        <!-- move support wheel down/up -->
        <animation name="moveSupport">
           <part node="0>12|0" startTime="0" duration="0.05" startTrans="0 0.5 0.792" endTrans="0 -0.05 0.792" /> <!-- Support Arm -->
        </animation>
        
        <animation name="tipping_right">
            <part node="0>18" startTime="0" endTime="60" startRot="0 0 0" endRot="1 0 0" />  <!-- FakeAnim entladen seite -->
        </animation>
        
        <animation name="tipping_back">
            <part node="0>27" startTime="0" endTime="60" startRot="0 0 0" endRot="1 0 0" />  <!-- FakeAnim entladen hinten -->
        </animation>
        
        <!-- cover -->
        <animation name="toggleCover">
              <part node="0>34|1" startTime="0.0" endTime="2.0" startRot="90 0 0" endRot="0 0 0"/>
              <part node="0>34|1|0" startTime="0.5" endTime="2.0" startRot="-40.24 0 0" endRot="0 0 0"/>
        </animation>
    </animations>

    <support animationName="moveSupport" />

    <inputAttacherJoints>
        <inputAttacherJoint index="0>12|3|0" jointType="semitrailer" />
    </inputAttacherJoints>

    <attacherJoints>
        <attacherJoint index="0>25|0" jointType="trailerLow" lowerRotLimit="10 80 80" upperRotRotationOffset="0" allowsJointLimitMovement="false" >
            <schema position="0.5 0" rotation="0" invertX="false" />
        </attacherJoint>        
    </attacherJoints>
    
    
    <washable dirtDuration="60" washDuration="1" workMultiplier="4" />
    
    
    <baseColorConfigurations useDefaultColors="true" price="1600" icon="$dataS2/menu/hud/configurations/config_color.png">
        <baseColorConfiguration color="0 0.13 0 1.0" />
        <colorNode node="0>12|5" />
        <colorNode node="0>34|2" />
    </baseColorConfigurations>    
    
    <components count="1">
        <component1 centerOfMass="0 0.58 -1.0" solverIterationCount="10" />
    </components>

    <schemaOverlay file="$dataS2/menu/schemas/implementSchema.png" fileSelected="$dataS2/menu/schemas/implementSchemaSelected.png" fileTurnedOn="$dataS2/menu/schemas/implementSchemaTurnedOn.png" fileSelectedTurnedOn="$dataS2/menu/schemas/implementSchemaSelectedTurnedOn.png" width="0.5" height="0.5" attacherJointPosition="0 0" />

</vehicle>

 

 

trigger8hsqy.jpg

 

Zoals in de afbeelding te zien is , geeft het F1 menu wel aan om te lossen maar er gebeurd niets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Master Moderator

Overladen en in een trigger gaat niet lukken als 'pure' type,  je zal een hybride moeten maken die ook losanimatie's heeft op de pipe  in plaats van enkel overloaden

 

tweede probleem, en dat is waar je nu blijft hangen in de Lua is deze

<effectNode effectNode="0>28|0" materialType="fluid" materialTypeId="1" filename="materials/unloadingEffects.i3d" position="0 0 0" fadeTime="0" />

 

ik kan me vergissen, maar ik denk niet dat de catogory Fluid  het type Pigfood omvat

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is het resultaat, met de slang lossen gaat mij niet lukken.

Ik ga nog een rooster erbij maken waar de brokken in gelost kunnen worden, de voerbak wordt door deze zelfde trigger gelijk gevuld.

 

brokkenladenjlu9n.jpgbrokkenlossenapu5n.jpg

 

@fa285634  bedankt voor het meedenken, als je een keer heel veel tijd over hebt misschien dat jij een keer naar de slang kan kijken :wink:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.