Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Import .obj


Aanbevolen Bericht

  • Master Moderator

@focquaert123

als je exporteert vanuit GE worden geen materialen meegenomen, dus die moet je in blender aanmaken,      textuur en normal kun je gebruiken, de Specular kun je NIET gebruiken omdat die in FS 3 verschillende functie's doet   ( gesorteerd op RGB  (  specular, AO, Dirt laag ) )  .

 

als je niets bijtekent aan het object in blender ( snijden geeft geen probleem ), doe dan gewoon dit =

 

maak een random materiaal aan in blender en pas dit toe op je model ( geef het een snel terugvindbare naam  bv WISSEN ) .  Dan in GE  importeren,  en de i3d met een teksteditor effe tweaken ( origineel materiaalnummer op het nieuwe object zetten). Er staat een handige knop in GE dat direct je teksteditor opent als je die in preferences hebt toegekend

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik neem aan dat je de (oude) schaduw bovenop het dak bedoeld??

zo ja, dan kun je deze met een beetje geluk weghalen in de diffuse texture. dan moet je de cabine eerst ff openen in Blender, en daar op een 2e window de uv-image editor naast houden. klik dan in de 3d-window de vakjes aan waarop deze schaduw zich bevind. dan kun je zien waar deze schaduw vandaan komt op de diffuse map. als deze plek nergens anders aan is gelinkt dan kun je deze plek gewoon blauw maken in bijv. paint.net. 

ik hoop dat je hiermee bent geholpen :wink:

 

(ps. deze cabine hoef je daarna niet weer opnieuw te exporteren naar de GE hoor, enkel de texture aanpassen is normaal genoeg :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.