Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Rondje kennismaking

Stroman

Aanbevolen Bericht

Hallo farmers,

Ik ben Stroman, gepensioneerd en in de vele vrije tijd, waarvan ik nu geniet vaak te vinden achter de computer. Jáááren geleden ben ik ooit begonnen met Flightsimulator, vanaf versie 4.0. Veel repaints gemaakt in die jaren, sinds het bestaan van de Steamversie van FSX heb ik ook al weer wat FSX-repaints geoefend.

Een paar jaar geleden overgestapt naar de Steam Railworks versie, de techniek daarvan was al veel ingewikkelder voor mij, toch ook hier wat lokomotieven gepaint. Daarna de Steamversie Eurotrucks 2, zeker niet gemakkelijker, maar heb nu toch al wel weer mijn eigen truck. Maar mijn computer kennis schiet toch flink tekort voor het leukere werk in deze simulator. Via de downloadssite van Eurotrucks kwam ik op het spoor van de vele downloads voor Farming Simulator 15. Ik was meteen gecharmeerd van deze simulator, van huis uit altijd al geïnteresseerd in techniek, ontdekte ik nu, dat ik van de basis van ons bestaan (al die mensen, die zich bezig houden met het genereren van voedsel voor ons allemaal) bitter weinig tot niets afwist!

Ik rijd nu sinds twee weken alleen nog maar rond in een tractor en val van de ene verbazing in de andere bij alleen al het aanschouwen van allerlei prachtige landbouwmachines, waarvan ik nog niet eens weet waar ze allemaal voor dienen en welke je nodig hebt als je een boerderij wilt opstarten. Ik ben voorlopig bezig de vele funktie toetsen te ontdekken, een groot aantal heb ik nog niet gevonden. De eerste fout is al gemaakt: enthousiast koeien kopen, terwijl je nog helemaal niets hebt om ze eten te geven. En verder ben ik al zo laf geweest om een money-cheater te downloaden, teneinde zo snel mogelijk allerlei dure werktuigen te kunnen uitproberen, mea culpa. 

Voor alle simulators geldt voor mij, dat het er aan klooien leuker is dan het vliegen met een vliegtuig of het rijden met een trein of een truck. Farming Simulator is wat dat betreft mogelijk veelzijdiger, die vage hoop koester ik tenminste. Maar vermoedelijk is hier ook een grotere investering nodig in oefening en ook in meer computer kennis. Ik hoop het allemaal te ontdekken.

Stroman.        

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha stroman! Leuk verhaal, ik vind het altijd leuk om te zien dat mensen die niet zoveel weten van het boeren op deze simulator komen en zich verdiepen in onze wereld. Fantastisch! En erg leuk dat het je aanspreekt.
Verder ben ik volkomen met je eens dat het "knoeien" rond om games veel leuker is dan het spelen, dit is dan ook een van mijn hobbys geworden en wie weten kunnen we van elkaar nog wat leren.

Ik hoop dat je je hier op het forum kan vinden, heb je vragen over de machines of over andere dingen in Farming Simulator, of zelfs over de echte agrarische sector, dan mag je altijd even bij me aankloppen.

Fijne tijd gewenst en we horen vast nog wel wat van je!

-Twan,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

He Stroman,

Welkom hier op het forum, ik wil je hier allereerst veel plezier wensen.

Ook vindt ik je introductie erg leuk, ik wist ook helemaal niks af van het ''boeren leven'' inmiddels na wat jaren weet ik er alles van en vindt het nog steeds net zo leuk als dat ik ermee begon.

Het rommelen om het hele spel heen vindt ik heerlijk om te doen, mappen, modden en skinnen etc.. 

Ik wens je nogmaals veel plezier en zoals hierboven al vermeld kun je met al je vragen terecht op het forum.

Groetjes, Rich

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie welkomstreacties! Ik ben een slechte forum-piloot. Daar zal ik eerst maar eens wat aan proberen te doen. Ik had mijn Rondje voorstellen al weer op de verkeerde plaats gezet... Ik heb veel vragen over de techniek van de simulator, dat komt allemaal wel. Mijn eerste vraag stel ik alvast nu: Is het interessant genoeg om een poging te doen mijn Logitech stuurwiel (Driving GT) te programmeren voor de Farming Simulator? Mijn eerste schamele poging is niet goed gelukt, het stuurwiel blijft maar reageren op de views. Vooruit en achteruit rijden lukt, maar stilstaan -remmen-  niet, etc.

Gr. Stroman

2e bericht:

De X-Box Controller werkt overigens perfect, vind ik. Misschien is het simpeler én beter die te houden?

Stroman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Dank voor jullie welkomstreacties! Ik ben een slechte forum-piloot. Daar zal ik eerst maar eens wat aan proberen te doen. Ik had mijn Rondje voorstellen al weer op de verkeerde plaats gezet... Ik heb veel vragen over de techniek van de simulator, dat komt allemaal wel. Mijn eerste vraag stel ik alvast nu: Is het interessant genoeg om een poging te doen mijn Logitech stuurwiel (Driving GT) te programmeren voor de Farming Simulator? Mijn eerste schamele poging is niet goed gelukt, het stuurwiel blijft maar reageren op de views. Vooruit en achteruit rijden lukt, maar stilstaan -remmen-  niet, etc.

Gr. Stroman

Hoi Stoman!

Je kan je vraag Hier stellen! Klik..

Gr. Bart 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.