Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

mods nodig

Aanbevolen Bericht

• Master Moderator

@joury,   Spammen helpt niet om reactie te krijgen. Dit is een forum, geen IRC.    Als je geluk hebt en er heeft iemand de discord client open staan wordt die inderdaad verwittigd als er iets gebeurd, maar dit wilt niet zeggen  dat gaat worden gereageerd.  Wachten op reacties , en wachten op beschikbaarheid ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

ik ben begonnen met een poging te doen om een laadklep te tekenen.  (let wel: dit is een eerste start, er moet nog veel aan gebeuren!)

ik ben ook nieuw wat betreft tekenen, dus wat het resultaat wordt kan ik nog niet beloven :P 

hierbij vast een eerste screenshot:

nmxl5nrnllfcn.jpg

zijn dr eventueel nog vrijwilligers om dr eventueel een textuurtje voor te maken? (daar ben ik nog niet zo handig mee :P )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@BBfarmer, zoals je zegt, het is een begin, maar ik ga je nu al stoppen voor je nog meer werk onnodig werk doet en je het je eigen enorm moeilijk maakt door 90% te moeten wissen :P

- Begin eerst met een trailer in te laden zodat je de afmetingen van de eerste maal juist hebt, en afhankelijk van je software, zet deze op een andere laag

- ( dit is een pure beginnersfout = )  stop met aparte kubussen te gebruiken om te tekenen,  op deze manier creëer je veel onnodige , en vooral onzichtbare vlakken ( zie shot )

- detailwerk zoals die assen / cylinders / moeren laat je ook best achterwege totdat je zeker bent dat alles netjes past op het model, zowel in open als gesloten toestand ( past zich toe op punt 1 )

- en nog een handige tip = vermijd driehoeken zoals op het einde van je klep, aangezien een goed model maar enkelzijdige polygonen gebruikt, ga je onder bepaalde hoeken vlakken doen verdwijnen,  zeker bij geanimeerde delen,  zet achteraan een vlak ipv een punt

Voorbeeld punt 2 =  onnodige vlakken , niet zichtbaar, + gaan problemen geven op AO bakken ( gat i poly gesneden om aan te tonen )

mHh44aC.png

voorkom dubbel werk , gaat afhangen van de software =

RAxibqZ.png

object 3 EN 4 zijn identiek, enkel met een spiegeling eropgezet  zodat de helft maar moet getekend worden

dv4xDEU.png

Nooit, never , jamais vergeten dat je geen echte dingen aan het tekenen bent maar optische illusies, dwz   geen gaten teken voor assen, geen details zetten zoals moeren (  wel 1  blokje en daarop een normal file  modifier ),   het getekende object zo simpel mogelijk houden :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit onderwerp is gesloten voor verdere antwoorden.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.