Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

1e simpele aanpassing faalt!

Aanbevolen Bericht

Hey boys! Ik wilde zojuist mijn allereerste stapjes zetten met de Giants Editor. Ik wil in 1 van mijn mappen (Dreistern Hof Plus) wat struikjes en bomen weghalen. De bomen zijn niet om te zagen, vandaar. Ook wil ik een grasveld terugbrengen in originele staat, deze heb ik deels omgeploegd ivm de komst van een grote hal en ik wil daar een betonnen vloer constructie maken. Maar ik stuit op wat kleine struikjes die zich niet laten omploegen en ja, ik heb de optie aangevinkt om velden aan te maken bij de ploeg.

Nu heb ik de map in de GE geopend maar ik krijg alleen een zwart vlak te zien met in het consolevlak alleen maar waarschuwingen met de tekst:
Warning: Shape [attribute] with id [cijfer] not found. Replace with empty transform group.

Deze waarschuwing geldt blijkbaar voor elk attribute want er komt niets op het scherm en de lijst is langer dan op de screenshot te zien is. Ik heb andere mappen geopend en dat ging prima.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei DeBeugels:

Je hebt untitled.i3d geopend, je moet in de meeste gevallen map01.i3d openen

Dat is dan heel vreemd want ik heb écht het map01.i3d bestand geopend maar wanneer GE dit bestand opent krijgt hij idd de bestandsnaam untitled.i3d merk ik net.

Dat is hetzelfde als wanneer ik eerst GE open zonder een i3d bestand want dan geeft hij ook untitled aan.
Eigenlijk ziet GE dit bestand als leeg zoals ik het nu bekijkt. GE is trouwens geupdate naar versie 7.1.0.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@farming frank,   ik ga me toch even herhalen, de zip uitpakken ;)        Aan de screenshot te zien heb je enkel het textbestand uitgepakt van de i3d en geen van de ondersteunende files

een map moet er minstens zo uit zien = 

lENRoJ1.png

dus de volledige zip file in de correct subfolder uitpakken ;)

8 minuten later toegevoegd
1 uur geleden zei DeBeugels:

Je hebt untitled.i3d geopend, je moet in de meeste gevallen map01.i3d openen

komt omdat hij de .shapes niet heeft uitgepakt of niet vind, dus maakt hij een untitled aan omdat de i3d corrupt is

(   <Shapes externalShapesFile="map01.i3d.shapes">  ;)         )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei fa285634:

@farming frank,   ik ga me toch even herhalen, de zip uitpakken ;)        Aan de screenshot te zien heb je enkel het textbestand uitgepakt van de i3d en geen van de ondersteunende files

een map moet er minstens zo uit zien = 

lENRoJ1.png

dus de volledige zip file in de correct subfolder uitpakken ;)

8 minuten later toegevoegd

@fa285634 Ah! Nu weet ik waar de schoen wringt! Ik had enkelt het map01.i3d bestand uit de zip gehaald, dus geen textbestand wat jij dacht, maar omdat ik zo simpel dacht dat ik alleen dát bestand nodig had om aan te passen.
Ik heb nu het gehele zipbestand uitgepakt enne...mja, dat ziet er beter uit! ;) Had ik al gezegd dat dit mijn eerste stapjes zijn in de GE? Bedankt voor de info en je geduld kerel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei fa285634:

@Farming Frank,   een i3d bestand is een textbestand :P   doe maar eens open ;)   

@fa285634 Ja idd...weet ik veel joh!:35_thinking: Als ik dubbelklik op dat i3d bestand dan opent ie hem met GE en als ik rechtsklik en open het met Notepad++ dan zie ik dat het een textbestand is. Pfff...
Er is wel een wereldmodder aan mij voorbij gegaan zie ik wel! Hahaha! Maar voorlopig heb ik nog steeds niet wat ik wilde. Ik wil een grasveld omtoveren in een gladde ondergrond, bv beton, maar er moeten ook struiken en bomen wijken, helaas....heb je een Turrrrbo tip voor mij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.