Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Aanpassingen aanhangers

Aanbevolen Bericht

Heey People!

Deze aanhangers zou ik graag rim colors kunnen veranderen... ik dacht zelf alleen iets aan te passen in de xml omdat het eigenlijk rims van de game zijn maar dat werkt niet?

En voor de containeraanhanger dacht ik eraan om misschien de goot ook colorable te maken en misschien ook zon glans als de dieplader maar hoe doe ik dit?

Want het is ook nu dat de plekken waar geen 'licht'komt helemaal zwart worden..

Iemand die mij tips wilt geven in de goeie richting of me wilt helpen om het te doen?

Alvast Bedankt!

Joopieh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@Joopieh

je moet iets zoals dit in de xml hebben staan voor de color van de rims =

<rimColorConfigurations useDefaultColors="true" price="200" icon="$dataS2/menu/hud/configurations/config_rimColor.png">
        <rimColorConfiguration color="0.294 0.294 0.294 1"/>
        <colorNode node="0>0"/>
    </rimColorConfigurations>

<rimColorConfigurations useDefaultColors="true" price="200" icon="$dataS2/menu/hud/configurations/config_rimColor.png">
        <colorNode node="0>0"/>

Wel nakijken met je actieve mod, niet zomaar c&p doen

----

Als je onderdelen wilt kleurselecteerbaar maken , zal je eerst de diffuse moeten aanpassen zodat er wit staat op de delen dat veranderbaar zijn, dan in de shader  de settings colormask actief zetten, en in de xml de correcte code invoegen , voor een voorbeeld doe je best eens standaard voertuig open en kijk je daar eens naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ben ik bezig met de dieplader ik heb dit nu toegevoegd...

<colorNode node="0>0"/>
        <colorNode node="0>1"/>
        <colorNode node="0>2"/>
        <colorNode node="0>3"/>
        <colorNode node="3>0"/>
        <colorNode node="3>1"/>

Dus nu horen alle velgen geselecteerd te zijn maar krijg nog de orignele grijze velgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

Niet noodzakelijk, hangt totaal af van hoe de mod is opgebouwd. Voor hetzelfde geld zeg je nu gewoon tegen het spel  dat 0>0   >>   3>1  hubs zijn, terwijl het eigenlijk de wiel definities zijn. 

Wat je wel al kan doen is de kleurwaarde   veranderen van 0.294 RGB naar iets anders om te zien dat er effectief rekening met jouw wijzigingen worden gehouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator
28 minuten geleden zei Joopieh:

Krijg er geen vooruit gang in, als ik hem koop kan ik wel de kleuren selecteren maar er verandert niets....

Kunnen deze velgen wel veranderen van kleur?

dit is al vooruitgang;  dit wil zeggen dat color select goed staat,  maar dat je indexnummers nog altijd niet correct staan ( meestal komt dit door gewoon copy&paste te doen zonder te zien wat er bedoeld word )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator
        <rimColorConfiguration color="0.995 0.001 0.001 1"/>
        <colorNode node="0>0"/>

probeer deze eens , met wat geluk wordt hij globaal ingelezen dan

Makkelijkste is echter, aangezien je toch aan het veranderen bent , direct de grote kuis in de mod te zetten , en alles netjes in groepen te zetten, werkt vlotter en minder risico op tegenstrijdige code

voorbeeld =

h8YOiIC.png

hier zitten 8 wielgroepen in 1 transform, bij iedere wijziging hoef ik dan enkel naar de correcte groep te verwijzen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.